خبرگزاری کار ایران

پزشکی قانونی اعلام کرد:

مرگ 447 نفر بر اثر سوختگی در بهار امسال

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۸۱۰

پزشکی قانونی اعلام کرد:در سه ماهه نخست امسال 447 نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست دادند،این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات 521 نفر 8.4 درصد کاهش یافته است.

 به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، در بهار امسال 241 زن و 236 مرد بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر سوختگی در مدت مشابه سال قبل 256 و تعداد زنان 265 نفر بود.

بر اساس این گزارش طی این مدت آمار تلفات زنان بر اثر سوختگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است.

همچنین در سه ماهه ابتدایی سال جاری استان های تهران با 64، اصفهان با 62 و خوزستان با 53 فوتی و استان های البرز و کهگیلویه و بویراحمد با یک، خراسان جنوبی، کرمان و گلستان با دو و اردبیل با سه فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از سوختگی را داشته اند.

استان های سمنان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و قم در این مورد هیچ مورد تلفات ناشی از سوختگی نداشته اند.

رشد تلفات سوختگی در خرداد ماه سال جاری

این گزارش افزود: در خرداد امسال آمار تلفات سوختگی رشد 22 درصدی داشت به نحوی که آمار این تلفات از 141 نفر در خرداد سال گذشته به 172 نفر در سال جاری رسید.

روند کاهشی تلفات سوختگی در 5 سال اخیر

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، تلفات سوختگی در کشور طی 5 سال گذشته روندی کاهشی داشته به نحوی که این آمار از دو هزار و 310 فوتی در سال 1389 به یکهزار و 810 نفر در سال 1393 کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز