خبرگزاری کار ایران

بندپی:

شاهد روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۲۷۶

رئیس سازمان بهزیستی گفت: نگاه به آمار و واقعیتهای جامعه نشان می‌دهد که نسبت به ادوار گذشته روند رو به رشدی را در آسیب‌های اجتماعی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه امضای سند همکاریهای مشترک بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری از وقوع جرم گفت: واقعیت این است که ما با آسیب‌های اجتماعی در جامعه روبرو هستیم که ماهیت این آسیبها وقوع جرم در جامعه را رشد می‌دهد.

وی افزود: پدیده‌های اجتماعی، پدیده‌های منحصر به فرد نیستند که به صورت مجزا به آنها نگاه کرد، هر کدام از آنها شرایطی را فراهم می‌کنند تا افرادی که دچار معضل شده‌اند به سمت وقوع جرم سوق پیدا کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه طبق آمار روند رو به رشدی را در آسیب‌های اجتماعی شاهد هستیم، گفت: افزایش وقوع طلاق موجب افزایش سرپرستی خانواده از سوی زنان شده است.

وی با اشاره به اینکه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و نوع اعتیاد نیز تغییر کرده است، افزود: همه اینها مسائلی هستند که وقوع جرم در جامعه را افزایش می‌دهند.

به گفته وی  رویکرد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نگاهی تلفیقی می‌خواهد و همه ذینفعان در این حوزه باید عزم خود را برای رفع آن جزم کنند.

بندپی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین نهاد برای رسیدگی به آسیبهای اجتماعی شناخته می‌شود، افزود: همکاری‌ها بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی از سالهای گذشته آغاز شده است. در سال گذشته 170 هزار پرونده از قوه قضاییه به تیم مشاوره بهزیستی ارجاع شده که در بیش از 30 درصد این پرونده‌ها از طلاق جلوگیری شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه پیشگیری در حوزه آسیب‌ها باید اجرایی شود، گفت: همکاری ذینفعان در این حوزه این امید را افزایش می‌دهد که بتوانیم به تعریف مناسبی از پیشگیری برسیم.

وی افزود: اگر مسائل مربوط به پیشگیری برنامه‌ریزی شود و منابع لازم برای آن تامین شود، بازخورد و نتیجه مناسب‌تری را شاهد خواهیم بود.

بندپی با اشاره به وجود 1200 مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: بیش از 60 درصد بار درمانی افراد معتاد با سازمان بهزیستی است، ضمن اینکه در مراکزی که فکر می‌کنیم آسیبهای اجتماعی آن رو به رشد است از تیم‌های اجتماع محور استفاده می‌کنیم، 5 هزار تیم اجتماع محور در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با همکاری بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری از جرم می‌توان پروژه های متعددی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد کرد تا در سالهای آینده شاهد روند کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز