خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ثبت جهانی جنگل هیرکانی در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۸۷۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تدوین سند فرهنگ ملی محیط زیست گفت: این سند که به جنبه فرهنگی حفاظت از محیط زیست اشاره دارد، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید خود از جنگل های مازندران به مناسبت روز جنگل گفت: ثبت جهانی جنگل هیرکانی در دستور کار قرار دارد و در مذاکره ای که با رئیس یونسکو داشتم، قرار است؛ که پرونده ثبت این جنگل ها به صورت مشترک بین ایران و آذربایجان انجام شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها اظهار کرد: اگر این برداشت های بی رویه به پایان نرسد، نمی توانیم برای احیای رودخانه ها اقدامی انجام دهیم.

ابتکار افزود: باید حفاظت جدی از جنگل ها را در نظر داشته باشیم، زیرا اگر جنگل ها از بین بروند؛ رانش زمین رخ خواهد داد و پس از رانش زمین قطعاً شاهد وقوع سیل خواهیم بود. بنابراین قبل از آنکه طبیعت بخواهد با قهر حق خود را بگیرد، باید حق طبیعت را بدهیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: دولت برنامه جدی برای حفاظت از جنگل ها و مقابله با زمین خواری دارد. علاوه بر آن در حال اقدام برای تسهیل واردات چوب هستیم. بسیاری از کشورها به صورت صنعتی به تولید چوب می پردازند، ما نیز باید به سمت استفاده از چوب مصنوعی برویم، زیرا استفاده از این نوع چوب نیز برای ما صرفه اقتصادی دارد.

وی در پایان اظهار کرد: تسهیل واردات چوب با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز