خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران:

نقد پزشکان به حوزه سلامت منصفانه و مشفقانه است

کد خبر : ۲۹۳۷۷۲

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه نقد ما در نظام سلامت مشفقانه و منصفانه است، گفت: مسئولان باید به نقدهای منصفانه جامعه پزشکی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامیابی در همایش علمی فصلی پزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه برخی پزشکان بعد از فارغ‌التحصیلی کار غیرمرتبط و برخی نیز مهاجرت را انتخاب می‌کنند، گفت: پزشکان عمومی عضو نخبگان هستند، اما جذب کارهای دیگر می‌شوند. باید ببینیم ما با پزشکان عمومی چه کرده‌ایم که جذب کارهای دیگر می‌شوند. این سرمایه‌سوزی است.

وی با اشاره به اینکه نقدهای غیرمنصفانه در رسانه‌ها نگران‌کننده است گفت: باید به این موضوع توجه کرد، برخی از مسائل بدیهی نظام سلامت در حال تغییر است. مهندسی معکوس در نظام سلامت اشتباه است. مفاهیم نظام سلامت و بحث پزشک خانواده مفاهیم جهانی است و نمی‌توان یک پزشک را با کارشناس عوض کرد.

کامیابی با اشاره به اینکه در این مسیر برخی گران بودن خدمات در پزشک عمومی را مطرح می‌کنند، گفت: در دو استان توانستیم؛ پزشک عمومی را مستقر کنیم در این دو استان که در آنها می‌توان ایرادات طرح پزشک خانواده را رفع کرد، در حال حاضر نغمه برداشتن نظام ارجاع مطرح شده است که این از عجایب است که در مراکزی که به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و می‌توان تعاریف را در آنها تعالی بخشید، در حال تخریب این طرح هستیم.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند ما با پزشک خانواده مخالف هستیم،  اما اینگونه نیست.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با تاکید بر اینکه ما نیازمند ارتباط جهانی هستیم، افزود: با آمدن مسئول جهانی پزشکان عمومی به زودی عضو سازمان جهانی پزشک خانواده خواهیم شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: نقد ما در نظام سلامت مشفقانه و منصفانه است امیدواریم مسئولین این نقدها را بپذیرند و ارتباط بهتری با پزشکان عمومی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز