خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آرامش و ثبات ایران در منطقه، مدیون جامعه ایثارگری است

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۴۶۴

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاه ها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: موفقیت در مساله هسته ای آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران است.

به گزارش ایلنا از بنیاد شهید، نشست شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

شهیدی در این نشست با تاکید بر اینکه آرامش و ثبات ایران اسلامی در منطقه، مدیون جامعه ایثارگری است، افزود: همه وظایف خاصی در قبال این جامعه داریم که بر همین اساس، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1385 با تصویب و ابلاغ آیین نامه ای، دستگاه های فرهنگی جامعه را موظف به رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی این جامعه با تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران کرده است.

رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر هدف از برگزاری این جلسه را تصویب اهداف و راهبردهای طرح شاهد و ایثارگر در سال 95-94 خواند و ابراز امیدواری کرد: تسهیلات ویژه این جامعه با توجه خاص بررسی و تصویب شود تا بتوان در حد امکان بخشی از دین خود به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را ادا کرد.

به گفته وی، کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه از مهم ترین مواردی است که در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فداکاری ملت ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی و دوران 37 ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: عده زیادی از مردم در راه انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و شهید، جانباز و یا آزاده شدند که بر اساس اساس نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، این عده جامعه هدف بنیاد را تشکیل می دهند و همواره موردعنایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بوده اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به تلاش برای تحقق دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص این جامعه و حفظ فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه از این طریق، اظهار داشت: آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران، موفقیت در مسئله هسته ای است.

رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاه ها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه شاهد و ایثارگر، تعداد زیادی عضو هیات علمی در دانشگاه ها و حدود 160 هزار دانشجو از این جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که رسیدگی به امور آنان طبق تاکیدات و خواسته مقام معظم رهبری بر عهده ما و همه ملت است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما رشد جامعه ایثارگران است که ولی نعمتان ما هستند و در این راه باید در نظر داشت بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی به نتیجه رساندن این مهم نیست، بلکه تمام دستگاه های فرهنگی باید با هم دلی، هم زبانی و هم گامی این بار سنگین را با موفقیت به منزل برسانند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز