خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان و خانواده وزیر دادگستری:

بخش عمده مسائل خانوادگی معضلات روانی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۶۱۳

مشاور امور زنان و خانواده وزیر دادگستری گفت: خوشحالم فرهنگ مشاوره نهادینه‌شده و ضروری است؛ در کنار دادگاه‌های خانواده مراکز مشاوره نیز قرار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پوران ولویون در مراسم رونمایی از کتاب راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق با اشاره به تشکیل دادگاه‌های خانواده گفت: پیش از تشکیل این دادگاه‌ها مسائل خانواده در دادگاههای عمومی بررسی می‌شد اما مشاهده کردیم که طرح مسائل خانواده در دادگاه‌های عمومی حریم خانواده را خدشه دار می‌کند و نباید به این مسائل با دید کیفری نگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دستگاه قضا حل وفصل خصومت است و دستگاه قضا نمی‌تواند، بیش از این به طرفین مشاوره دهد و ضروری بود که موضوع مشاوره را در کنار دادگاههای خانواده داشته باشیم.

مشاور وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: کارهای علمی در حوزه خانواده نیاز به پایش دارد و سازمان بهزیستی در این زمینه بیشترین کمک را به ما کرده است.

وی بیان کرد: به مرور زمان متوجه شدیم بخش عمده ای از مسائل خانوادگی مسائل روانی و اجتماعی است، از همین رو مسائل مختلفی را رصد کردیم به عنوان مثال در برخی سالها اعتیاد علت اول جدایی بود و توجه به این نکته ضروری است که در استانهای مختلف علت طلاق با توجه به شرایط هر استان متفاوت است.

ولویون با ابراز خرسندی از تثبیت قانون حمایت از خانواده اظهار کرد: اگر چه این قانون هنوز هم کامل نیست اما می تواند راهنمایی در دست قاضی باشد تا از سیستم یکنواختی در حوزه مسائل خانواده استفاده کند. که دستور العمل اجرایی آن از طرف رئیس قوه قضاییه به معاونت پیشگیری از وقوع جرم سپرده شده است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر دادگستری با بیان اینکه خوشحالم فرهنگ مشاوره نهادینه شده ادامه داد: ضروری است در کنار دادگاههای خانواده مراکز مشاوره نیز قرار داشته باشند، موضوعی که در حال حاضر تمامی مسئولان  قوه قضاییه به آن اعتقاد دارند.

وی در پایان تاکید کرد: مباحث مربوط به خانواده را می توان از طریق مشاوره آرام آرام حل کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز