خبرگزاری کار ایران

سیاری تاکید کرد:

لزوم نظم بخشی به بسته خدمتی طرح تحول بهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۲۷۲

مهم‌ترین هدف نشست تبیین روال تدوین ادغام برنامه های سلامت و نقش و جایگاه ادارات معاونت بهداشت در تدوین و اجرای برنامه ها، نظم بخشیدن به بسته خدمتی در ابعاد نوشتاری، اجرایی و نظارتی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر سیاری در نشست تبیین روال تدوین ادغام برنامه های سلامت و نقش و جایگاه ادارات معاونت بهداشت، گفت: نظم بخشی به برنامه ها را از آسیب شناسی همه برنامه ها از جمله برنامه پزشک خانواده شروع کردیم تا اینکه برای ایجاد تحول بهداشتی در کشور 7 برنامه و 8 پروژه کلان تدوین شد.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها شامل 11 بسته خدمتی است و برای اجرای هریک از آنها فرصت تعیین شده است.

سیاری اظهارداشت: انتظار من از کارکنان، کارشناسان و مدیران حوزه بهداشت کشور این است که در بحث تدوین، اجرا، آموزش، نظارت، پایش و جمع آوری اطلاعات این برنامه ها همکاری کنند.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: موفقیت طرح تحول بهداشتی در کشور بدون بستری سازی، ابلاغ، اجرا، نظارت و ارزشیابی و همکاری همه در اجرای آن امکانپذیر نیست.

سیاری مطلق گرایی را آفت برنامه ها دانست و گفت: سعی کنیم همه چیز را نسبی ببینیم. سیاه و سفید دیدن امور نتیجه ای ندارد و در برخی مواقع خطرناک است. مطلق گرایی گاهی باعث می شود اشتباهمان را نپذیریم و بر آن اصرار کنیم و در صدد جبران آن نباشیم.

وی با تاکید بر این که برنامه ها از کل به جزء ابلاغ و اجرا شود، افزود: باید از کلان به خرد برسیم تا بدانیم چه اتفاقاتی در حال وقوع است و در ابلاغ برنامه توسط ادارات ستادی به صف ها، باید  هماهنگی کامل با طرح تحول بهداشت وجود داشته باشد.

سیاری افزود: درست انجام دادن کارها خوبست ولی اصل خود کارهم باید درست باشد. درست رفتن مسیر اشتباه نتیجه ای ندارد.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه حوزه بهداشت از منظم ترین، مسئولیت پذیرترین و موفق ترین حوزه های نظام سلامت است که حاصل تلاش شما عزیزان و عشق به کارها از گذشته تاکنون بوده است.

سیاری بابیان این که خانواده ستادی معاونت بهداشت یک خانواده بزرگ است، افزود: این خانواده بزرگ گاهی دچار اصطکاک و تداخل در کارها و برنامه ها می شود. همه انسان ها در معرض دچار شدن به تکبر، غرور، حسادت، تزویر و ریا هستند و حتی گاهی دچار دروغگویی می شویم که این ها همه گناه هستند و موجب زمین گیر شدن انسان ها می شوند. در مقابل اینها دوستی، همکاری، گذشت و دستگیری از یکدیگر موجب سرافرازی هستند.

معاون بهداشت همچنین، یکی از انتظارات خود از کارکشناسان و مدیران بخش بهداشت را مطالعه برنامه های منتشر شده تحول بهداشت کشور بیان کرد.

سیاری افزود: در اجلاس نقد برنامه های تحول نظام سلامت گزارشی هم از برنامه های تحول بهداشتی ارائه و منتشر شده است که آن هم باید مطالعه شود تا کارشناس جایگاه خود را در این برنامه بداند.

معاون بهداشت در ادامه، با اشاره به اینکه برای سال 94 در قالب طرح تحول بهداشت برنامه های عملیاتی زیادی وجود دارد که باید انجام شود، گفت: اهداف حوزه بهداشت جلوگیری از مرگ نابهنگام، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، کاهش عادات غذایی نامطلوب، کاهش مصرف الکل، جلوگیری از بیماری های فشار خون، دیابت، سرطان، چاقی، آسم و سکته های قلبی و مغری است.

سیاری در پایان، بر تزریق نشاط به افراد در محیط کار با برخوردهای مناسب با یکدیگر و متعاقب آن تزریق این نشاط به جامعه برای پیشبرد کارها تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز