خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی پورمحمدی از وضعیت کودکان سوری و یمنی

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۰۶۲

وزیر دادگستری ضمن ابراز نگرانی از غفلت جامعه جهانی نسبت به شرایط وخیم کودکان در فلسطین، سوریه و یمن، بر لزوم توجه جامعه جهانی نسبت به حقوق کودکان در این کشورها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت کودکان تاکید کرد.

وی در ابتدای سخنانش ضمن تشریح عظمت ابعاد معنوی ماه مبارک رمضان با بیان این‌که «انقلاب اسلامی تفسیری واقع بینانه و کاربردی از فضای ماه مبارک رمضان ارایه داده که غنای بیشتری به این ماه بخشیده است» تصریح کرد: امام راحل با مطرح کردن روز قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، آغازگر مسیری روشن و مهم بود که تا به امروز هر ساله با حضور پرشور و با صلابت ملت فهیم ایران همراه بوده و با وجود گرمای هوا و روزه داری، همیشه حضور قابل ستایشی داشته و دارند و باید قدردان این حضور باشیم؛ چراکه این حضور آگاهانه همواره منشا اثر و تحولات شگرفی بوده است که نباید از آن غافل باشیم.

وی در ادامه به وضعیت تاسفبار کودکان منطقه اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم از حقوق کودکان دیگر کشورها و ملت‌ها بویژه کودکان منطقه دفاع کنیم؛ امروز کودکان فلسطینی، سوری و یمنی شرایط وخیمی داشته و ما نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی می کنیم و از جامعه جهانی انتظار داریم نسبت به حقوق کودکان توجه کرده و از آن غافل نباشد.

پورمحمدی توفیقات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در گذشته را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: گزارش‌های مراجعی نظیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موید عملکرد مطلوب این مرجع است و همین پیگیرها سبب شده امروز موضوع حقوق کودک به یک مقوله مهم اجتماعی تبدیل شود، که البته هنوز به حد کمال نرسیده و نیازمند مشارکت و تلاش همه دستگاه‌ها و گروه‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از انعقاد تفاهمنامه با سایر دستگاه‌ها را رسیدن به فهم و اقدام مشترک توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد، نهایی شدن این تفاهمنامه‌ها مسبب جریان‌سازی و جلب مشارکت هرچه بیشتر سایر دستگاه‌ها شود.

وی انتخاب عنوان سال، تدوین سند ملی حقوق کودک و ایجاد سامانه بانک جامع اطلاعات کودکان را از جمله دیگر اقدامات این مرجع عنوان کرد و گفت: در سال جاری با هدف انجام اقدامات عملی که صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشند، در جهت ارتقای حقوق کودکان تلاش می‌کنیم.

پورمحمدی در پایان نقش شهرداری در پرداختن به مقولات اجتماعی و از جمله حقوق کودکان را بسیار مهم و اثربخش دانست و خواستار همکاری سایر دستگاهها و مسوولین با این بخش و رفع موانع حقوقی فعالیت شهرداری‌ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز