خبرگزاری کار ایران

آغاز دریافت گذرنامه‌های زائران ایرانی برای اعزام به حج تمتع

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۷۴۷

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج از آغاز دریافت گذرنامه‌های زائران ایرانی برای اعزام حج تمتع خبر داد و گفت: بخشنامه صدور روادید به دفاتر تمامی استان‌ها اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش از آغاز دریافت گذرنامه‌های زائران ایرانی برای اعزام حج تمتع خبر داد و اظهار داشت: از امروز صدور گذرنامه‌های زائران ایرانی در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قرار است برای ۶۴ هزار زایران ایرانی روادید صادر شود، اظهار داشت: بخشنامه صدور رواید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به دفاتر تمامی استان‌های حج وزیارت اعلام و گذرنامه‌ها از زائران نیز جمع آوری شده است.

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج وزیارت، خاطر نشان کرد: صدور روادید از هفته دوم شوال آغاز خواهد شد که طبق برنامه‌های سال گذشته ان‌شاالله ظرف زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز برای تمامی زایران ایرانی روادید حج تمتع صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که روزانه چند هزار روادید حج تمتع صادر می‌شود، افزود: ان شاالله به زودی جلسه‌ای با سفارت عربستان در تهران و کنسولی مشهد برگزار خواهد شد که در این خصوص هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

سرخوش ادامه داد:‌ در سال گذشته نیمی از روادیدها در مشهد و نیمی دیگر در تهران از سوی سفارت عربستان صادر شد که ان شاالله طبق رایزنی‌های که خواهیم داشت این برنامه در سال جاری هم عملیاتی می‌شود.

وی گفت: ان شاالله حدود ۴ تا ۵ هزار روادید روزانه در تهران و مشهد صادر خواهد شد که صدور ۶۴ هزار روادید برای تمامی زایران ایرانی، ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد.

مدیر کل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج وزیارت، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده اعزام زایران ایرانی از اول شهریورماه آغاز می‌شود و کادر اجرایی حج نیز از ده روز قبل به سرزمین وحی اعزام می‌شوند تا مقدمات حضور زایران ایرانی را بیشتر فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز