خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز در گفت‌وگو با ایلنا:

زنان وکیل با مشکل اشتغال روبرو هستند/ دولت چاره‌ای بیاندیشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۹۴۰

رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز ضمن انتقاد از سیستم آموزشی کشور در مورد جذب دانشجویان رشته حقوق بدون در نظر گرفتن ظرفیت بازار کار این رشته گفت: در حال حاضر بسیاری از وکلا به ویژه وکلای زن با مشکل اشتغال روبرو هستند.

محمد نجفی‌توانا در گفت‌وگو با ایلنا درمورد وضعیت اشتغال وکلا و وضعیت بازار کار برای این حرفه گفت: متاسفانه نظام آموزشی کشور ما تعداد زیادی از دیپلمه‌ها را  بدون مطالعه و نیاز سنجی وارد رشته حقوق کرده‌است، در حالی که بازار کار ما چنین ظرفیتی را ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار کار مناسبی وجود ندارد و ما اکنون با مشکل اشتغال وکلا مواجهیم که دولت باید برای آن فکری کند. تعداد زیادی از وکلای ما درآمد کافی و دفتر  ندارند، به ویژه زنان وکیل که با مشکلات حرفه‌ای نیز روبرو هستند، بنابراین امیدواریم بتوانیم در این  زمینه چاره ای با کمک دولت بیاندیشیم.

نجفی توانا درارتباط با راه‌حل این مشکلات اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که اجباراستفاده از وکیل در موارد لازم و اجرایی کردن طرح  بیمه وکالت در دستور کار قرار بگیرد تا همه مرم بتوانند از وکیل استفاده کنند.

رفع مشکل مرخصی زایمان زنان وکیل را پیگیری می کنیم

رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز در ادامه در ارتباط با مشکل برخی زنان وکیل در مورد استفاده از مرخصی زایمان گفت: با توجه به قوانینی که در بیمه حاکم است، ما سعی می کنیم با شناسایی شرکت های بیمه مختلف امکان انتخاب شرکت های متعدد با خدمات مختلف را برای وکلا فراهم کنیم تا خود شخص بیمه مورد نظرش را انتخاب کند و آنها که عضو کانون وکلا و صندوق حمایت وکلا  هستند، می توانند از این بیمه ها استفاده کنند. اگر هم مشکلی در این خصوص پیش آمد،  ما از بیمه ها در چارچوب قرار داد خصوصی، رفع مشکل را  پیگیری می کنیم .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز