خبرگزاری کار ایران

معاون درمان عنوان کرد:

احیای نقش مددکاران در بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۷۷۱

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در سال های گذشته نقش عمده ای که مددکاران اجتماعی در بیمارستان های وزارت بهداشت داشتند، تخفیف هزینه های بیماران بود که یک نقش فرعی و غیر مرتبط بود و با اجرای برنامه تحول این فرصت برای مددکاران ایجاد شده است که به حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی با بیان مطلب فوق افزود: نقش اصلی مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها، حمایت های اجتماعی از بیماران در زمان ترخیص و حتی پس از آن است.

وی گفت: مددکاران اجتماعی بایستی با بیماران و خانواده های آنان ارتباط برقرار کنند و در جریان وضعیت زندگی این افراد قرار گیرند و با حمایت های اجتماعی بتوانند وضعیت پس از ترخیص بیماران را سر و سامان دهند.

معاون درمان با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در سالیان گذشته افزود: نقش عمده آنها در چنین وضعیتی عمدتا تخفیف هزینه ها بوده است.

آقاجانی با ابراز خرسندی از دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت تأکید کرد: در قالب این طرح، هزینه ها پوشش داده شده و  به میزان قابل توجهی از هزینه های مردم در بخش بستری کاهش یافت و در این شرایط به نظر می رسد وقت آن رسیده است تا مددکاری اجتماعی بیمارستان های وزارت بهداشت بتوانند به ایفای نقش  اصلی خود و حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.

وی ادامه داد: با کاهش مشکلات مردم در بیمارستان ها و به ویژه در بخش سرپایی می توان نقش مددکاران در بیمارستان ها را احیا کرد و می توان از ظرفیت آنان در جهت پیشبرد اهداف و اجرای بهتر برنامه و خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز