خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

71 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۶۴۶

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرایی شدن 71 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی در ضیافت افطاری رییس جمهوری با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه برکت، مغفرت، عبادت، طاعت، ادب و خودسازی است. همه ما در این شب‌های قدر برای پیروزی مسلمین در اقصی نقاط جهان، ملت عزیز ایران، مقام معظم رهبری، دولت‌مردان و به‌ویژه برای مجاهدان و جهاد گران عرصه عزت و شرف ملی در صحنه مذاکرات هسته‌ای دعا خواهیم کرد. امیدواریم که این عزیزان با پیروزی کامل، موفقیت و آنچه خواسته ملت، رهبری و دولت است پیروزمندانه به وطن باز خواهند گشت.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد رییس جمهوری در سفرهای استانی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و گفت‌وگو با آنان است و ایشان از روزهای اول تشکیل دولت سعی به ملاقات حضوری با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در منزل آنان داشتند که امروز اعلام می‌کنم ایشان با بیش از 60 خانواده معظم شهید و ایثارگر دیدار داشته‌اند و برای مشکلات آن‌ها دستور رسیدگی صادر کرده‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: این قانون سال‌ها قبل تصویب شده بود ولی اجرا نمی‌شد که سال گذشته پس از دستور و ابلاغ رییس جمهوری ما سعی کردیم این قانون را اجرایی کنیم که در حال حاضر حدود 71 درصد این قانون اجرایی شده و آیین‌نامه 29 درصد آن نیز تدوین و به کمیسیون مربوطه در دولت ارسال شده است که پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی به ایثارگران از جمله بخش‌هایی است که اکثر مواد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را تشکیل می‌دهد گفت: ما در حد توان در خدمت این خانواده‌ها بوده و خواهیم بود اگرچه که معتقدیم هرچه نسبت به ایثارگران خدمت کنیم نتوانسته‌ایم دین خود را نسبت به آن‌ها ادا کنیم.

 شهیدی خاطرنشان کرد: ماده 63 این قانون در رابطه با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که دبیرخانه آن در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده و ما منتظریم نخستین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رییس‌جمهور محترم تشکیل شده و گام‌هایی برای ترویج این فرهنگ غنی برداشته شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری و طرح برنامه‌های مربوط به فرهنگ ایثار و خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه بتوانیم گام‌های بیشتری در خصوص ایثارگران برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز