خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

اعلام سرانه هر دانش آموز/ وجود 110 مدرسه تک دانش‌آموز در کشور

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که در کشور 110 مدرسه تک دانش آموز و 4800 مدرسه با جمعیتی کمتر از پنج دانش آموز داریم، گفت: تحقق عدالت آموزشی یکی ازافتخارات آموزش و پرورش در دولت یازدهم است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در دیدار با رئیس و نایب رئیس شورای عالی و هیئت مدیره کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش وپرورش با بیش از یک میلیون کارمند بزرگترین دستگاه دولتی کشور است که تأمین رفاه و امکانات بهینه برای کارکنانش با وجود این که 99 درصد بودجه اش صرف هزینه های جاری می شود بسیار سخت ودشوار خواهد بود.

وی اجرای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش وپرورش را بسیار موفق خواند و تصریح کرد: با وجود بازنشستگی53 هزار نفر در سال های 93 ،94 و عدم جذب نیرو، آموزش وپرورش توانست هزار میلیارد صرفه جویی در هزینه‌هایش داشته باشد و چنانچه این سیاست در آینده ادامه یابد قطعا می تواند از محل صرفه جویی‌ها، به افزایش حقوق کارکنانش کمک کند.

فانی توسعه مشارکتها را یکی از سیاستهای اصلی آموزش وپرورش در دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی توانسته است هزینه‌های تحصیل دانش آموزان را به یک سوم وضعیت فعلی کاهش دهد.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: با اجرای طرح بسته حمایتی از مدارس غیردولتی و واگذاری بخش آموزشی دانش آموزان از طریق اجاره فضاهای آموزشی دولتی 140 هزار دانش آموز جذب مدارس غیردولتی شدند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی 94-93، قریب به 200 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی کشوراضافه شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 25 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی و مابقی بازماندگان از تحصیل که عمدتاَ کودکان کار و خیابانی بودند می باشد که گام بزرگی در راستای عدالت آموزشی است.

فانی با اشاره به وجود 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی و روستامرکزی در کشور، تأکید کرد: سرانه 1200 تومانی این دانش آموزان به هیچ عنوان جوابگوی تأمین غذا، بهداشت و امکانات مورد نیاز آنها نیست که آموزش وپرورش همواره از منابع مختلف و از محل صرفه جویی هایش این کمبود ها را جبران کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تندیس یادبودی به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران از طرف شورای عالی و هیئت مدیره کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی تهران به دکتر فانی که از فارغ التحصیلان دانشکده فنی می باشد اهدا شد.

کد خبر : ۲۸۰۶۲۸