خبرگزاری کار ایران

ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور در کیش

کد خبر : ۲۷۹۹۱۷

فرهنگسرای آوای خلیج فارس با زیربنای 42 هزار مترمربع و در سه طبقه در کیش ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا؛‌ تامین فضای مناسب برای برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی جزیره، توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، جذب طیف جدیدی از گردشگران علاقمند به فعالیت‌های هنری و تبدیل جزیره کیش به مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی در خلیج فارس ازجمله اهداف ساخت این فرهنگسرا در جزیره کیش است.

دکتر مونسان درنشستی که با حضور طراحان این بنای فرهنگی برگزار شد؛ با تاکید براینکه این فرهنگسرا بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور در سالهای پس از انقلاب خواهد بود؛ بر لزوم استانداردسازی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه‌های هنری درجهت ساخت کاربردی بنا تاکید کرد.

وی افزود: کارگردانان و هنرمندان تئاتر بهترین مشاوران برای طراحی داخلی سالن‌های نمایش مجموعه هستند و بهره‌گیری از کارشناسان بین‌المللی در این عرصه برای دستیابی به استانداردهای صحیح و پرهیز از عملکرد سلیقه‌ای ضروری است.

دکتر مونسان با اشاره به اینکه تلفیق معماری سنتی و مدرن در ساخت بناو طراحی دکوراسیون داخلی بر زیبایی این مجموعه می‌افزاید؛ گفت: بهره‌مندی از ذوق و هنر اساتید برجسته هنر و معماری ایرانی این بنا را به یک مجموعه ماندگار و جاذبه گردشگری جدید در منطقه تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به لزوم ساخت فضاهای تجاری برای تامین بخشی از هزینه‌های نگهداری مجموعه گفت: ساخت این بنا باید به گونه‌ای باشد که در صورت لزوم زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء وامکان نصب تجهیزات فنی پیشرفته تر در سالن‌های تئاتر و کنسرت فراهم باشد.

فرهنگسرای آوای خلیج فارس برای سازگاری با محیط زیست بومی منطقه به شکل ستاره دریایی طراحی شده است. اطراف این بنا که در محوطه وسیعی طراحی شده است با استخرهای آب زیبا و فضای سبز محصور خواهد شد تا تداعی‌کننده شکل ستاره دریایی در محیط طبیعی خویش باشد.

همچنین بااستفاده از پنل‌های سولار نیمه شفاف در پوسته بیرونی بنا٫ علاوه برزیبایی بصری هنگام شب، بخشی از برق مصرفی این سازه به وسیله انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

سالن کنسرت با ظرفیت پذیرش 3 هزار نفر، سالن چندمنظوره 600 نفره ، سالن سینما با گنجایش پذیرش 200 نفر، سالن تئاتر 500 نفره و دو سالن بلک باکس 200 تا 300 نفره، سالن VIP ، کارگاه دکور و لباس، اتاق‌های گریم، نمازخانه، رستوران، و فضاهای تجاری ازجمله بخش‌های مختلف این فرهنگسرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز