خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران تاکید شد:

کارگر با حقوق ۷۱۲ هزار تومان، زیر خط فقر زندگی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۷۴۵

عضو شورای شهر تهران گفت: کارمند یا کارگری که امسال ۷۱۲ هزار تومان حقوق می‌گیرد، زیر خط فقر زندگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب‌الله کاشانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر گفت: ۱۸ سال است که هر هفته خدمت خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کنم و از احوال آن‌ها باخبر هستم.

وی افزود: مادر شهیدی را سراغ دارم که ۳۲ سال است که لب به ماهی نزده، چرا که پسر غواصش در اروند شهید شده و می‌گوید؛ دلم نمی‌آید که ماهی بخورم. امنیتی که امروز داریم، مدیون خون شهدا و جانبازان است.

کاشانی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد بنزین گران شده است، گفت: بنده در محله طرشت زندگی می‌کنم و شاهد بودم کسانی که از مترو طرشت تا میدان سما از تاکسی استفاده می‌کنند، کرایه ۷۰۰ تومانی آن به هزار تومان افزایش یافته است. زمانی که دلیل این افزایش را جویا می‌شویم می‌گویند، نرخ سوخت افزایش پیدا کرده و ما هم باید کرایه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه شورا وظیفه دارد، کرایه‌ها را افزایش دهد؛ گفت: ۴۰ درصد قیمت بنزین افزایش یافته، در حالی که تنها ۱۰ تا ۱۳ درصد کرایه افزایش یافته است و این موضوع مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

این عضو شورای شهر تهران به بازدید روز گذشته خود از زندان رجایی‌شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس آماری که قوه قضاییه اعلام می‌کند، روزانه ۶۵ هزار تومان برای هر زندانی یعنی ماهی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای هر زندانی هزینه می‌شود. بنابراین زندانیان زیر خط فقر نیستند، درحالی که کارمند یا کارگری که امسال ۷۱۲ هزار تومان حقوق می‌گیرد، زیر خط فقر زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: این افزایش هزینه‌ها به قشر آسیب‌پذیر، کارمندان، کارگران و دانشجویان فشار می‌آورد و وزارت نفت باید بودجه‌ای برای گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد. چون اگر قرار است کرایه‌ها اضافه شود، بنزین گران شود و در مقابل حمل و نقل عمومی افزایش نیابد، فشار زیادی به مردم وارد می‌شود. باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی حق انتخاب داشته باشند.

کاشانی در واکنش به اظهارات قناعتی در ابتدای جلسه درباره سوال از شهردار و اینکه اعضای شورا در این زمینه با او همراهی نکردند، گفت: هر کدام از ما بنا به سلیقه خودمان به شهردار رای دادیم و هر کسی با استدلال و منطق خود انتخاب کرده است و این موضوع به منزله این نیست که هر کسی به شهردار فعلی رای داده به مدت ۴ سال هر اقدامی را انجام دهد، درست است.

وی با تاکید بر اینکه بنده در جهت مخالفت با شما صحبت نکردم، خاطرنشان کرد: بنده نوکر شما بوده و هستم و اعتقاد من به شما بیشتر شده و هیچ حب و بغضی به صاحب ملک اسپیناس نداریم.

کاشانی در پایان گفت: اینکه اعضا جلوی افرادی را بگیرند که می‌خواهند استفاده کنند ما خوشحال می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز