خبرگزاری کار ایران

چمران:

افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی در شورا و شهرداری مطرح نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۷۳۸

رئیس شورای شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی بلافاصله بعد از گران‌ شدن سوخت به صلاح شهر و مردم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر گفت: امروز طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پد هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلند مرتبه در حال ساخت مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید و بر این اساس شهرداری مکلف شد؛ طی سه ماه همه قوانین و استانداردهای لازم برای هلی‌کوپترهای نجات را به شورا ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه هلی‌کوپترهایی که شرایط لازم و استاندارد را ندارند، باید اصلاح شوند، افزود: حتما لازم نیست که این هلی‌کوپتر‌ها صرفا امدادی باشند و غیرامدادی هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: همچنین طرح اصلاحیه مصوب تعیین نرخ حق توقف پارکینگ‌های عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و چون این طرح زمستان سال گذشته تصویب شده بود، ما اعلام کردیم که ضرورتی ندارد و این لایحه برگشت خورد.

چمران ادامه داد: طرح الزام شهرداری تهران به ارائه کارنامه معاونان و شهرداران مناطق و مدیران نیز در شورا مطرح شد که موافقی در شورا برای این طرح وجود نداشت، منتهی اصلاحاتی در آن صورت گرفت که بر اساس آن شهرداری باید ضوابط و شرایط کسانی که این پست‌ها را احراز می‌کنند به شورا ارائه دهد و شهرداری مکلف شد؛ ظرف سه ماه این لایحه را به شورا ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح بعدی مربوط به پیشنهاد و معرفی یک نفر از خانواده معظم شهدا به عنوان نماینده شورا در ستاد اجرایی موضوع بند دال تبصره سوم مصوبه الزام شهرداری تهران جهت شناسایی تملک خانه خانواده‌های شهدا و تبدیل آن‌ها به مرکز محلی فرهنگی (خانه شهدا) بود که بر این اساس آقای تندگویان به عنوان عضوی از خانواده شهدا انتخاب شد.

وی همچنین درباره احتمال افزایش کرایه‌های تاکسی به دلیل افزایش نرخ سوخت گفت: در حال حاضر موضوع افزایش کرایه‌ها در شورا و شهرداری‌ مطرح نیست. در دولت هم وزارت کشور اعلام کرده که افزایش نرخ کرایه‌ها مطرح نیست.

چمران ادامه داد: البته تاکسی‌داران ممکن است، درخواست افزایش کرایه‌ها را داشته باشند که ما معتقدیم؛ افزایش کرایه‌ها بلافاصله بعد از گران‌ شدن سوخت به صلاح شهر و مردم نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز