خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم قضایی مطرح کرد:

منع مجازات اعدام از مهمترین مسایل کنوانسیون حقوق کودک

کد خبر : ۲۷۹۲۶۵

رئیس دانشگاه علوم قضایی اهم مسایل کنوانسیون حقوق کودک را تعریف واژه کودک و منع مجازات اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی در همایش چشم انداز حقوق کودک در تشریح موازین بین المللی ناظر بر حقوق کودک اظهار داشت: پیمان نامه یا کنوانسیون حقوق کودک یک سند قرار داد است که از میان ۱۹۳ کشور ۱۹۱ کشور این سند را امضا کرده‌اند و به دلیل اینکه مفاد این کنوانسیون برای قضات داخلی کشور‌ها  الزام آور شود، در مجلس هر کشور به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه تنها کشورهای آمریکا و واتیکان این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند، افزود: ایران در سال ۱۳۷۲ این کنواسیون را امضا کرد و مجلس آن را به تصویب رساند، البته قبل از تصویب مجلس این طرح به شورای نگهبان رفت و شورای نگهبان اعلام کرد که برخی از بند‌ها با شرع موافق نیست و به مجلس برای اصلاح بند‌ها فرستاده شد و مجلس نیز یک شرط در آن وارد کرد. این شرط عبارت بود از اینکه هر جایی مقررات این کنواسیون با موازین اسلامی هماهنگ نباشد، مفاد آن اجرا نشود.

باقری با اشاره به اینکه به پروتکل الحاقی در کنوانسیون حقوق کودک اشاره شده گفت: یکی از این پرتکل‌ها هرزه‌نگاری و فحشا بود مبنی بر اینکه کودکان را در بحث‌های هرزه‌نگاری و فحشا محافظت کنیم که ایران آن را پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز