خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

نسخ پزشکان تا چهار سال آینده الکترونیکی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۱۸۵

رییس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان کشور تا چهار سال آینده خبرداد

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی معاونان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ساری به خبرنگاران گفت: سال گذشته  این طرح به صورت پایلوت در شهرهای پاوه ، ساوه و جهرم اجرا شده است و امسال نیز این طرح در سه شهردیگر کشور اجرا می شود .

رییس سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد : اجرای این طرح تحول بزرگی در حوزه تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می کند زیرابرنامه نسخه نویسی الکترونیک در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو تاثیر بسزایی خواهد داشت .

دیناروند گفت : در این طرح تمامی سوابق و داروهای مصرفی بیمار بر روی کارت هوشمندی ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به پزشک، کارت هوشمند خود را به وی تحویل می دهد. در این روش نسخه بصورت هوشمند ثبت می شود و چنانچه دو دارویی که نباید همزمان مصرف شوند تجویز شود، نرم افزار مربوطه آن را به پزشک اطلاع می دهد.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز