خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ایثارگران:

استخدام خانواده شهدا و ایثارگران در اولویت همه نهادها قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۷۲

مشاور رئیس جمهور و رئیس بنیاد امور ایثارگران گفت: بر اساس قانون یک چهارم استخدام‌ها باید از خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمد علی شهیدی در صد و چهلمین شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به اینکه موضوع بیکاری و اشتغال خانواده ایثارگران یکی از دغدغه‌های ماست، گفت: البته موضوع بیکاری و اشتغال یکی از مشکلات اساسی کشور است و با وضعیت تحریم مساله عدم اشتغال و بیکاری در کشور تشدید شد. دولتمردان باید روی این مساله کار کنند.

وی با اشاره به تشکیل شورای اشتغال با ریاست رئیس‌جمهور گفت: باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اشتغال ایثارگران فکر شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و برخی از وزارتخانه‌ها در این زمینه خوب عمل کرده‌اند، افزود: برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان می‌کنند، با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و برای استخدام نیرو باید از نیروهای پیمانی خود استفاده کنند، اما بر اساس قانون یک چهارم استخدام‌ها باید از خانواده شهدا و ایثارگران باشد. از این رو مشاوران وزارتخانه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمانی که بنیاد شهید را تحویل گرفتیم بین ۶۷ هزار تا ۷۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار بودند، گفت: تصمیم گرفتیم؛ کسانی را  که ۳۰ سال سابقه کار داشتند بازنشسته کنیم تا فضا برای خانواده ایثارگران فراهم شود، از این رو در مراکز اقتصادی، هیات امنا‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تعدادی از آن‌ها مشغول به کار شدند و توانستیم رقم بیکاری در بین خانواده ایثارگران را به ۴۷هزار نفر برسانیم.

شهیدی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب با ترویج ایثار و شهادت انقلاب را بیمه کردند، گفت: شهدا انقلاب را تا به امروز حفظ کردند، فرهنگ ایثار و شهادت‌‌ همان فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است که باید حفظ شود.

وی گفت: رهبری بار‌ها بر این مساله تاکید داشتند و عنوان کردند که هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که باید همیشه از آن استفاده کرد و همیشه این فرهنگ در جامعه حاکم باشد.

وی  با بیان اینکه ایستادگی دیروز شهدا، امنیت امروز و تعالی فردای ما را به همراه داشته است، افزود: اگر روزی خطری جامعه را تهدید کند، همین ایثارگران از کشور دفاع می‌کنند.

شهیدی با تاکید بر اینکه شهدا و ایثارگران دین بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: باید به آن‌ها خدمت کنیم و این خدمت در قبال فداکاری آن‌ها هیچ است.

وی اولویت بنیاد شهید را نشر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: سال گذشته ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید و شهدا نامگذاری شد و عملکرد مناسبی در این روز صورت گرفت که مورد رضایت رهبری بود.

شهیدی درباره اجرای قانون جامع ایثارگران تاکید کرد: این قانون در اسفند سال ۹۲ ابلاغ شد و تا به امروز ۷۱ درصد آن اجرایی شده و در حال پیگیری برای اجرای کامل آ‌ن هستیم.

وی تصریح کرد: انشاله شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شود و اگر مواردی نیز در قانون وجود نداشته باشد مصوب و ابلاغ می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز