خبرگزاری کار ایران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اجرای طرح «سرشماری سبک زندگی» با هدف تحلیل آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۲۸۱

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح «سرشماری سبک زندگی» با هدف تحلیل آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم سی امین همایش انجمن مددکاری اجتماعی ایران با عنوان مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی که به مناسبت ولادت حضرت علی و روز ملی مددکار اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد، با اشاره به عنوان این همایش گفت: این سوال برای من ایجاد شده است که چه وظیفه‌ای را باید به عنوان اصلی‌ترین مسئولیت ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت اشکال مختلفی دارد؛  امام علی(ع) را به عنوان نمونه‌ای از یک مددکار که در دوره های مختلف  زندگی خود اشکال متفاوتی از مددکاری و مشارکت اجتماعی را به نمایش گذاشت، یاد کرد و ادامه داد: در حوزه مسئولیت اجتماعی باید تفاوت‌هایی ایجاد شود و مسئولیت امروز ما آن است که اجازه نقد خود را بدهیم و سازمان‌ها و افراد جامعه خود را نقد کنند.

میدری با تاکید براینکه نقد پذیری می‌تواند کشور را از بن‌بست نجات دهد، گفت: مقام معظم رهبری مسئولان را دعوت به اقدام و پرهیز از حرف زدن می‌کنند و بر این نکته تاکید دارند که وظیفه مسئولان عمل است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در ایران مشکل پول و نیروی انسانی وجود ندارد، اما در سازمانهای ما شایسته سالاری کمتر رعایت می‌شود و همکاری در میان کارمندان یک سازمان کمتر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: ما به عنوان انسان دچار ضعف‌های اساسی هستیم و نقطه شروع توانمندشدن ما خودآگاهی نسبت به ضعفهای خود است و این آگاهی می‌تواند، حوزه های جمعی ما را تغییر دهد و برای همدلی و همکاری باید به ضعفهای خود اعتراف کنیم.

میدری اظهار کرد: در کشورهای دیگر سرشماری درباره آسیب‌های اجتماعی انجام می شود و تحلیلهای ما نشان می‌دهد که این کار در حوزه رفاه اجتماعی موثر است.

وی با بیان اینکه طلاق پدیده فردی نیست و جامعه را دچار آسیب می‌کند و باید برای آن راهکارهای اجتماعی پیدا کنیم، گفت: یکی از زیرساختهای خدمات اجتماعی و گسترش مددکاری اجتماعی سرشماری میزان خطرات اجتماعی موجود برای افراد و خانواده‌ها است که تا پایان اردیبهشت طرحی را در این زمینه  تقدیم دولت خواهیم کرد و بررسی می‌کنیم که این طرح چه مقدار منابع نیاز دارد و چه مقدار از آسیبهای اجتماعی را کاهش می دهد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: نیازمند حضور مددکاران در جامعه هستیم تا شرایطی فراهم شود که جامعه به سوی خودپالایشی حرکت کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز