خبرگزاری کار ایران

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری:

سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت ماه نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۲۴۷

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: متن سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت ماه برای ارایه به مراجع ذیربط نهایی شود.

به گزارش ایلنا از وزارت دادگستری، مظفر الوندی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع افزود: چهار نشست تخصصی نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان در سال گذشته برگزار و مقالات این نشست ها و سخنرانی ها برای ارایه به تصمیم گیران وتصمیم سازان حوزه کودک تدوین شده است.

وی همچنین به انجام مقدمات برگزاری همایش چشم انداز حقوق کودک در جمهوری اسلامی با همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، دانشگاه علوم قضایی و همچنین معاونت حقوقی قوه قضاییه در اواخر اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: این همایش برای نزدیکی دیدگاه های مسوولان و دست اندرکاران در سازمانهای دولتی و غیر دولتی برگزار می شود و مقدمه ای برای انجام فعالیت های آتی مرجع خواهد بود.

الوندی ضمن ارایه گزارشی درمورد وضعیت اجرای پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی در دست انجام مرجع، قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و همچنین بحث تحصیل اتباع بیگانه در کشور و مسایل مبتلا به آن گفت: روند اجرایی بانک اطلاعات کودکان کشور از مهر سال 93 آغاز شد و با توجه به برگزاری جلسات متعدد و منظم کارشناسی در این خصوص، انتظار می رود فاز اول این بانک اطلاعاتی تا شهریور سال جاری عملیاتی و راه اندازی شود.

وی همچنین «برخورداری از آموزش حق همه کودکان» را شعار امسال مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز