خبرگزاری کار ایران

نامگذاری خیابانی به نام «حسین قندی»

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۶۱۲

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران دو فوریت نامگذاری خیابانی به نام استاد «حسین قندی» استاد برجسته روزنامه‌نگاری به تصویب اکثریت اعضاء شورا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در یکصدو چهل و هشتمین جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه شوراهای روستا جایگاه واقعی شورا را ارتقا بخشیده‌اند، اظهار داشت: شوراها تلاش صادقانه‌ای دارند و اعضای آن بدون اینکه چیزی دریافت کنند، مشکلات مردم را رسیدگی و خالصانه کار می‌کنند.

وی افزود: 90هزار شورای روستایی در کشور داریم که باری از روی دوش وزارت کشور برمی‌دارند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر رضازاده و استعفای او گفت: رضازاده کار ارزشمندی کرده و اینکه گفته است؛ به خاطر رای مردم استعفا می‌دهم کار ارزشمندی است. ما باید یاد بگیریم که با داشتن رای مردم تا جایی که می‌توانیم به مردم خدمت کنیم.

صابری عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه 16 اردیبهشت سالگرد تصویب سند جامع حمایت از معلولان است، خاطرنشان کرد: شهردار قول داده مشاوری را انتخاب کند که برای همه گروههای آسیب‌پذیر شهر دسترسی را تامین کند.

شاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران با تاکید براینکه شوراها وظیفه دفاع از منافع شهروندان را برعهده دارند، اظهار داشت: نباید با رای دیوان عدالت ادرای در مورد پاساژ علاء الدین برخلاف خواست مردم و منافع آنها حرکت کنیم.

وی افزود: این حکم نشان می دهد که ما منافع مردم را حمایت می کنیم یا نه؟

شاکری با اشاره به گودبرداری در خیابان ازگل گفت: این خیابان برای گودبرداری بسته شده و مردم اعتراض کرده و درگیری رخ داده است شهرداری منطقه هم اعلام کرده که قرار است؛ در این منطقه برج‌سازی انجام شود و این را هم گفته که قبل از آنکه این منطقه دست اغیار بیفتد ما خودمان باید دست بکار شویم.

شاکری ادامه داد: اگر این حرف زده شده حرف نامناسبی است، در این منطقه لوله‌های فشار قوی و فاضلاب وجود دارد و شهردار منطقه به جای آنکه برج سازی انجام دهد، برای 150 خانوار ساکن در این منطقه فضای سبز ایجاد کند.

این عضو شورای شهر تصریح ادامه داد: همچنین در خیابان سهروردی گودبرداری فروریخته که باید به آن رسیدگی شود.

مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در روز معلم باید خیابانی به نام استاد قندی نامگذاری شود، اظهار داشت: برای خانه بوشهری ها سند تصویب شده‌ای داریم که باید تبدیل به خانه خلیج فارس شود.

مسجد جامعی با اشاره به ماجرای رضازاده و ماندن او در شورای شهر گفت: آقایان دنیامالی و ساعی پیش از این، این کار را انجام دادند و انصراف دادند، اما بدون سر و صدا.

وی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان شهرداری که شائبه‌ای میان اعضای شورای شهر ایجاد کرده بود، گفت: یک گزارشی نقل شده و در آن گفته شده که یکی از مسئولان شهرداری اعلام کرده برخی ها در فکر و گفتار فساد دارند و قصد دارند خودشان را مطرح کنند در این ارتباط یک نواری در اختیار ما قرار گرفته اما مهم نیست که جزئیات آن چه بوده چون ما حراست نیستیم وکسی هم تکذیب نکرد.

وی ادامه داد: در آستانه روز شوراها مجموعه ما باید حرمت را داشته باشد و این که (درفکر و گفتار فساد دارند) ا ز ادبیات ما نیست البته مهم این است که این حرف زده شده و باید حرمت‌ها را رعایت نگه داریم.

مسجدجامعی تصریح کرد: اگر حرمت اعضا رعایت نشود، حرمت شهروندان نیز رعایت نمی‌شود، شوراها یک پشتوانه‌ای برای شهروندان هستند که نباید شکسته شود و رفتار و ادبیات ما باید متناسب با ادبیات مدیران ارشد باشد.

مرتضی طلایی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در ادامه سخنان مسجد جامعی و در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان شهرداری گفت: حداقلش این بود که در این ارتباط عذر خواهی صورت گیرد و اگر هم گفته شده که این حرف در ارتباط با رسانه‌ها زده شده، باید بگوییم که ما جدا از اصحاب رسانه نیستیم و با هم یک مجموعه هستیم. جهت دادن به سمت رسانه خطای بزرگی بود.

وی همچنین درادامه سخنان خود از اقدام رضازاده و ماندن او در شورای شهر و احترام او به رای مردم تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز