خبرگزاری کار ایران

چمران:

توفیق چندانی در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۴۷

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات این شهر گفت: این مشکلات باید طی برنامه منظمی برطرف شود و علاوه بر فعالیت شوراها، همکاری مجلس و دولت را نیز می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران که به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش از خطبه‌های نمازجمعه سخنرانی می‌کرد، ضمن تبریک میلاد امام علی( ع) گفت: به طور کلی شوراها مدیریت محلی هستند که از حکومت مرکزی جدا بوده و به صورت مستقل و البته در مسیر سیاست‌ها، مدیریت محلی را بر عهده دارند.

چمران با اشاره به اینکه سپردن کار مردم به خود مردم از وظیفه شورا‌ها است، افزود: روایات و آیات فراوانی در این زمینه موجود است و سنت پیامبر نیز بر اساس مشورت و شورا بوده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شورا و مشورت از  سنت‌های دیرین کشور ماست و در قانون اساسی نیز هفت ماده و چند اصل درباره شورا‌ها است.

چمران با بیان اینکه حدود 15 سال از عمر شورا‌ها می گذرد و تحول زیادی در روستاها و شهر ها ایجاد کرده‌اند، افزود: این بار از دوش دولت برداشته شده و خود مردم با انتخاب شورایاران و شورای‌های خود مسادل داخلی و محلی خود را مدیریت می‌کنند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران به ویژه از دوره دوم به بعد تحولات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به مشکلات شهر تهران گفت: این مشکلات باید طی برنامه منظمی برطرف شود و علاوه بر فعالیت شوراها، همکاری مجلس و دولت را نیز می‌طلبد.

چمران افزود: تلاش ما بر مبنای تفکر جهادی است، بطوریکه شاهد اقدامات شهرداری تهران در کوتاه ترین زمان ممکن بوده‌اید و این اقدامات در شرایط مشکلات و رکود اقتصادی صورت گر فته است.

وی  با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: تلاش ما بر حل این مشکلات است. مترو و برنامه‌ریزی برای آن می‌تواند، کمک زیادی به این موضوع بکند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در خطوط اتوبوس‌رانی نیز فعالیت‌ها و اقدامات زیادی انجام شده است، اما همکاری دولت را نیاز داریم.

چمران نوسازی بافت‌های فرسوده تهران را یکی دیگر از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: بافت‌فرسوده تهران با توجه به زلزله‌خیربودن این شهر باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تحمل زلزه‌های احتمالی را ندارد و باید با نوسازی بافت‌های فرسوده از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته توفیق چندانی برای رفع این محرومیت و ناراحتی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب سرانه فضای سبر 2 متر مربع بوده است، افزود: توانسته‌ایم، این میزان را جدای از فضای سبز اطراف تهران به 15 متر مربع برسانیم و در تلاش هستیم این فضا را در شهر تهران به 17.5 متر مربع ارتقا دهیم.

چمران با اشاره به ایجاد 1400 هکتار فضای سبز در تهران، تصریح کرد: امیدواریم که سازمان حفاظت از محیط زیست، پارک پردیسان را در اختیار مردم قرار دهد و اگر بخواهند اداره آن را بر عهده شهرداری بگذارند، ما نیز آمادگی این کار را داریم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لزوم حمایت از تیم مذاکره هسته‌ای گفت: همه ما و همه ملت‌های اسلامی درباره روشنگری  مقام معظم رهبری درباره خاورمیانه؛ یمن و اقدامات عربستان سعودی باید شکرگزار باشیم

چمران با بیان اینکه جنایات عربستان در یمن همانند جنایات اسرائیل در سرزمین اشغالی است، گفت: امیدواریم به لطف خدا شاهد روزی باشیم که همه مسلمانان با آرامش زندگی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز