خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

حلقه‌های دیگر طرح تحول سلامت طراحی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۴۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که با گشایش در امور دولت، حلقه های دیگر طرح تحول نظام سلامت طراحی شده و این طرح در حوزه بهداشت و درمان کامل می شود.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در نشست هم اندیشی رییس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال جدید با بیان این که امسال توجه به بهداشت عمومی مورد تاکید قرار گرفته است ، افزود: تکمیل شبکه های بهداشتی درمانی آغاز شده است و این برنامه از حاشیه شهرها شروع شده به طوری که تاکنون یک سوم جمعیت حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به گسترش خدمات بهداشت در کشور گفت: امیدواریم خدمات بیشتری را در حوزه درمان به مردم ارایه دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر ضرورت صرفه جویی با توجه به اعتبارات مالی حوزه سلامت ابراز داشت: باید به گونه ای عمل کنیم تا خدشه ای به اعتماد نسبی ایجاد شده در مردم نسبت به حوزه سلامت وارد نشود و بتوانیم حداکثر خدمت را برای ایجاد رضایت مردم ارائه دهیم.

هاشمی تصریح کرد: دولت یازدهم یکی از اولویت های مهم خود را حوزه سلامت قرار داده است و ما فرصت ایجاد شده برای ارائه خدمات بهتر به مردم را غنیمت می شماریم.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همراهی و کمک به برنامه های دولت در مقاطع مختلف گفت: امیدواریم در سال جدید هم بتوانیم در مسیر اعتلای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آنچه که در توان داریم حداکثر بهره را ببریم.

هاشمی با اشاره به توجه رهبر معظم معظم انقلاب به حوزه سلامت اظهار داشت: مطمئن هستیم که در سال جاری نیز این توجه و حمایت ادامه خواهد داشت چرا که هنوز مردم مشکل دارند و عقب ماندگی هایی در این حوزه وجود دارد.

وزیر بهداشت توجه و حمایت مسئولان و نمایندگان مجلس به حوزه سلامت را سرمایه هایی عنوان کرد که تلاش علاقه مندان به خدمت در حوزه سلامت را مضاعف می کند.

هاشمی به وعده های داده شده به مردم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت به بخش عمده ای از وعده های داده شده جامه عمل پوشانده شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی در نقاط مختلف کشور قابل مقایسه با سال قبل نیست و باید با همکاری یکدیگر از دستاوردهای به دست آمده در حوزه سلامت مراقبت کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: با وجودی که دولت به ویژه در نیمه دوم سال گذشته در شرایط سختی قرار داشت و درآمدهای نفتی کشور به نصف کاهش یافته بود، رییس جمهوری از این حوزه حمایت کرد.

وی در عین حال گفت: 30 درصد از مجموع اعتباراتی که قرار بود از محل 1 درصد ارزش افزوده و درآمدهای حاصل از محل یارانه ها به این حوزه اختصاص یابد، تخصیص داده نشده است.

وزیر بهداشت افزود: با این وجود، برنامه تحول سلامت را به گونه ای طراحی کردیم که استمرار یابد چون اگر توقعی در جامعه ایجاد کنیم و نتوانیم آن را ادامه دهیم موجب نارضایتی مردم می شود.

**برنامه های حوزه سلامت در سال آینده استمرار می یابد

هاشمی با بیان اینکه برنامه های وزارت بهداشت در سال 93 در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: اشکالات و ایرادات طرح تحول سلامت باید اصلاح شود.

وی با بیان این که وزارت بهداشت اولین دستگاهی است که از دیگران خواسته است که عملکرد این دستگاه را در بوته نقد قرار دهند، گفت: در این زمینه همایشی در 15 اردیبهشت ماه با عنوان همایش نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت برگزار خواهد شد و تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این همایش صورت گرفته و مقالات زیادی به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که حوزه سلامت به نحوی مورد نقد قرار گیرد که موجب ارتقای خدمات به مردم شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت در کشور مورد حمایت اکثر مسئولان، ائمه جماعات، فرمانداران، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان قرار گرفته است و این طرح در سال جاری نیز ادامه می یابد و باید اشکالات آن برطرف شود.

نخستین نشست هم اندیشی رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مدیران حوزه سلامت در سال جدید، هر یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه سلامت پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز