خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در تبدیل طرح‌های پژوهشی به تکنولوژی و فناوری با مشکل مواجه هستیم

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه امسال بنا دارد؛ از طریق شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی، دستاوردهای دانشگاهی را به تولیدات ملموس جامعه تبدیل کند

محمدعلی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در تشریح برنامه‌های این دانشگاه در سال ۹۴، گفت: دانشگاه علم و صنعت در سال جدید بر روی تبدیل دستاوردهای دانشگاهی به تولیدات ملموس جامعه تاکید دارد.

وی افزود: آنچه در حال حاضر در بیشتر دانشگاه‌ها شاهد هستیم؛ این است که اساتید و دانشجویان نسبت به ارائه طرح‌های پژوهشی اقدام می‌کنند و نهایتا به صورت مقاله در مجلات داخلی و بین المللی به چاپ می‌رسد و طرح در همین جا متوقف می‌شود.

برخورداری با تاکید بر اینکه در تبدیل طرح‌های پژوهشی و نتایج علمی به تکنولوژی و فناوری با مشکل رو به رو هستیم و جای خالی آن محسوس است، اظهار داشت: دانشگاه علم و صنعت امسال بنا دارد؛ از طریق شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی، دستاوردهای دانشگاهی را به تولیدات ملموس جامعه تبدیل کند.

وی در ادامه هدف دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۴ را تبدیل ۲۰ درصدی دستاوردهای علمی و پژوهشی به محصول و تولیدات فناورانه و قابل استفاده در جامعه عنوان کرد.

رییس دانشگاه علم و صنعت از دیگر اهداف و برنامه‌های این دانشگاه را در سال جدید ایجاد شور سیاسی و فعال کردن کرسی‌های آزاد اندیشی دانست و اظهار داشت: جامعه دانشگاهی در ابعاد اجتماعی وظایفی برعهده دارد و ابتدا باید خود را ارتقا دهد تا بتواند نتایج برون دانشگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" گفت: شعار همدلی و هم زبانی از طریق گفت‌و‌گو ایجاد می‌شود و کرسی‌های آزاد اندیشی بستر این گفت‌و‌گوهاست و دانشگاه‌ها در این راستا خط مقدم هستند.

برخورداری با اشاره به ارتباط محدود صنعت و دانشگاه، گفت: در حال حاضر این ارتباط خیلی کم است و اگر بگوییم این ارتباط قطع شده، اغراق نکرده‌ایم؛ فاصله میان صنعت و دانشگاه بسیار زیاد است و باید در جهت کاهش این فاصله تغییراتی ایجاد کنیم.

به گفته وی راه‌حل مناسب برای کاهش فاصله میان دانشگاه و صنعت، ایجاد شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان است که به نوعی با دانشگاه مرتبط باشند.

کد خبر : ۲۶۳۸۱۶