خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی در گفت وگو با ایلنا اعلام کرد:

ایجاد سند چشم انداز اولویت کاری میراث فرهنگی در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۴۷۳

سرپرست دفتر حفظ و احیای بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد سند چشم انداز را اولویت کاری خود در سال جدید اعلام کرد.

غلام رضا میثاقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اولویت‌های اداره کل حفظ و احیای بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در سال جدید گفت: اولویت ما در سال جدید ایجاد سند چشم انداز بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدتی است که بر اساس آن برنامه‌ها و اقدامات خودمان را استخراج کنیم.

وی ادامه داد: قصد داریم که در این سند وضعیت فعلی خود را دریابیم و سپس ببینیم که می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم و عواملی را که در این راه می‌توانند؛ از طریق بازدارندگی یا تسهیل کنندگی موثر واقع شوند، شناسایی خواهیم کرد.

میثاقیان با اشاره به اینکه چشم انداز این سند از ۵ تا ۳۰ سال خواهد بود، افزود: کار ما کاری بین بخشی است، بنابراین باید برای تهیه این سند با دیگر دستگاه‌ها هماهنگ باشیم و با خرد جمعی حرکت کنیم.

سرپرست دفتر حفظ و احیای بنا‌ها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در ادامه در مورد برنامه‌های خود برای جلوگیری از تخریب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در ایام نوروز گفت: در این ایام ادارات ما تعطیل نیستند و تمامی بخش حفاظت میراث فرهنگی فعال خواهند بود.

وی اظهار کرد: همچنین اعتقاد ما این است که به دلیل حضور گسترده گردشگران نوعی نظارت اجتماعی پیش می‌آید که خود در حفاظت از محوطه‌ها و بناهای تاریخی موثر واقع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز