خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایلنا:

آرامش بی‌سابقه‌ای در چهارشنبه آخر سال داشتیم/ کاهش 50درصدی تماس‌های مردمی با پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش بی‌سابقه حوادث در آخرین چهارشنبه سال خبرداد و گفت: تعداد تماس‌های مردمی با پلیس 110 در آخرین چهارشنبه سال حدود 50درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار حسین ساجدی‌نیا که در مرکز فرماندهی پلیس پایتخت مستقر بود بود، دقایقی پیش در جمع‌بندی حوادث آخرین چهارشنبه به خبرنگار ایلنا گفت: برای نخستی بار طی سال‌های گذشته مراسم چهارشنبه‌ آخر سال حوالی ساعت 22:30 در تهران به پایان رسید و وضعیت شهر به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان ایکنه هیچ مورد خاصی امشب گزارش نشده است، از مردم و خانواده‌ها برای برگزاری آرام مراسم آخرین چهارشنبه سال و همکاری با پلیس پایتخت تشکر کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه میزان تماس‌های مردمی با پلیس 110 نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: تمامی نقاطی که در سال‌های گذشته با مشکل مواجه بودیم امسال مورد خاصی در آن مناطق رخ نداد و در حوزه اورژانس و آتش‌نشانی نیز کاهش سوانح را شاهد بودیم.

وی به آمار اورژانس اشاره کرد و گفت: براساس اعلام اورژانس تا حوالی ساعت 24،‌ یک تن کشته و 32 نفر مجروح شدند که 11 نفر به صورت سرپایی درمان و 21 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند. همچنین براساس اعلام سازمان آتش نشانی 440 مورد حادثه نسبت به سال گذشته کمتر داشته‌ایم.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به شکسته شدن شیشه های یک واحد تجاری در آخرین چهارشنبه سال گفت: توقیف خودروهای هنجارشکنان امسال نیز بسیار کم بود اما تعداد کمی هنجارشکن نیز در حوادث امشب دستگیر شدند که طبق اعلام قبلی و هماهنگی با مقامات قضایی تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران با بیان اینکه ماموران پلیس پایتخت علاوه بر حضور فیزیکی در سطح شهر از طریق دوربین‌های نظارتی نیز ترافیک معابر و حوادث را رصد می‌کردند تصریح کرد: در عین حال دو نفر از ماموران پلیس در حوادث امشب به صورت سطحی مجروح شدند.

   

کد خبر : ۲۶۱۱۸۹