خبرگزاری کار ایران

نظارت روزانه ٧٣٠ اکیپ بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۹۹

رییس مرکز سلامت محیط و کار گفت: هر ساله برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه به مدت ۴۴ روز با حضور بازرسین بهداشت محیط از ۸ صبح تا ۸ شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ صادق نیت ضمن بیان این مطلب افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس مانند هتل‌ها، متل‌ها، مه‌مان پذیر‌ها، مسافرخانه‌ها و کلیه اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها، فست فود‌ها، اغذیه فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها، فروشگاه‌های خشکبار و آجیل، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، فرودگاه‌ها، راه آهن، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های حمل و نقل بین شهری با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با غذا اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته دستورالعمل اجرایی این برنامه با امضای معاون بهداشت به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ گردیده و در این راستا مکاتباتی با وزارتخانه‌های بازرگانی، کشور، دادگستری و دستگاه قضایی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، نیروی انتظامی، سازمان صدا و سیما، سازمان ایرانگردی و جهانگردی و اتاق اصناف کشور به منظور هماهنگی صورت گرفته است.

صادق نیت تصریح کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی با اجرای مانور بسیج سلامت نوروزی در روز اول اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور در شهرهای محل استقرار معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آغاز شد و چون سالهای گذشته با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط مستقر در مراکز بهداشت تابعه در کلیه مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت روزانه از اول اسفند ۹۳ تا پانزدهم فروردین ماه سال آتی اجرا می‌شود به طوری که روزانه به صورت میانگین ۷۳۰ اکیپ بازرسی با تعداد میانگین ۱۰۷۷ نفر در هر روز فعال هستند.

در سال جاری نمونه‌برداری هدفمند مواد غذایی به صورت ویژه در دستور کار ۵۸ دانشگاه بزرگ قرار گرفته است. همچنین در راستای تقویت نظارت‌های کشوری از طریق کار‌شناسان این برنامه در مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت بر فعالیت تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت خواهد پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز