خبرگزاری کار ایران

در کمپین ملی جلوگیری از تصادفات عنوان شد؛

دیه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی ۱۸ هزار کشته در سال/ بی‌گدار به جاده نزنید و ظریف برانید

رئیس انجمن علمی و آموزشی ارتقای سلامت گفت: اگر تنها دیه 150 میلیون تومانی 18 هزار کشته در سال را محاسبه کنیم، به رقم وحشتناکی ( ۲۷۰۰ میلیارد تومانی) می‌رسیم،

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقدیسی رئیس انجمن علمی و آموزشی ارتقای سلامت در مراسم کمپین ملی جلوگیری از تصادفات که صبح امروز با حضور فرماندار تهران ، معاون گردشگری و میراث فرهنگی، جمعی از هنرمندان وجوانان داوطلب هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: اگر تنها دیه 150 میلیون تومانی 18 هزار کشته در سال را محاسبه کنیم، به رقم ۲۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم، اما توجه کنید که این رقم تنها خسارت مستقیمی است که تصادفات وارد می‌کند.

تقدیسی افزود: برای محاسبه خسارت‌های غیر مستقیم که به صورت صدمات روحی و جسمی وارد می‌شود، کارشناسان می‌گویند که باید رقم خسارت‌های مستقیم را با ضریب 5 برابر حساب کنیم.

وی در ادامه از هموطنان خواست تا بی گدار به جاده نزنند و ظریف برانند.

همچنین وحید قبادی رئیس سازمان جوانان هلال احمر  در این مراسم گفت: وظیفه هلال احمر و صلیب سرخ نجات جان انسان‌ها و تغییر ذهنیت‌هاست و ما سعی کردیم با آگاهی‌بخشی به عموم مردم در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای گام برداریم.

وی افزود: زیبنده کشور ما نیست که تعداد تلفات جاده‌ای به میزان شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور با اشاره به اینکه 40 درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از واژگونی خودروهاست اظهار داشت: شعار «بیگدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» به این معناست که تمامی شرایط را برای یک سفر خوب مهیا کنیم و طوری رانندگی کنیم که نه تنها خود و سرنشینان خودرو به سلامت به مقصد برسند بلکه به رانندگان دیگر کمک کنیم تا شاهد حوادث جاده‌ای کمتری باشیم.

قبادی با تاکید بر مساله ترافیک تصریح کرد: توجه به مساله ترافیک برای پیشگیری از تصادفات جزو وظایف ثابت شده ماست و در این راستا جوانان هلال احمر می‌توانند  نقش بسزایی در پیشگیری در تصادفات داشته باشند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه اظهار امیدواری کرد که در عید نوروز امسال بتوانیم آمار تصادفات را به حداقل برسانیم. بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب  تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

 

کد خبر : ۲۶۰۵۳۹