خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان امداد و نجات و اورژانس

کد خبر : ۲۶۰۵۱۶

تفاهم نامه همکاری میان سازمان امداد و نجات و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز سرپرست سازمان امداد و نجات و دکتر امین صابری نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  به منظور هم افزایی، هماهنگی، همکاری و پشتیبانی از عملیات های یکدیگر در سوانح و حوادث به‌ویژه در ایام نوروز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

پوشش نقاط کور عملیاتی با استفاده از روش همپوشانی

براساس این تفاهم نامه تقویت هماهنگی، ارتباط و هم افزایی در پاسخگویی به سوانح و حواادث، کاهش زمان پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح با تاکید بر شرح وظایف مصوب، پوشش نقاط کورعملیاتی با استفاده از روش همپوشانی عملیاتی به صورت استقرار موقت در مسیرهای فاقد پوشش، استفاده از بالگردهای جمعیت هلال احمر جهت پوشش حوادث و سوانح با استقرار تیم های پزشکی اورژانس در براساس قوانین داخلی این جمعیت و استفاده از بنرها و تابلوهای اطلاع رسانی مشترک منقوش به لوگوی هر دو سازمان از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

امکان استقرار نیروهای اورژانس و هلال احمر در پایگاه های یکدیگر

بنا بر این گزارش امکان استقرار نیروهای طرفین در پایگاه های یکدیگر، برگزاری نشست های مشترک رسانه ای به جهت اطلاع رسانی و آموزش مردم، تبادل اطلاعات میان دیسپچ ها و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های اضطراری سازمان و اورژانس در راستای اعزام نیروهای عملیاتی به صورت همزمان، امکان استفاده از ظرفیت های طرفین از قبیل نیروی انسانی و لجستیک خارج از بروکراسی اداری، برقراری ارتباط HOTLINE  میان EOC های اورژانس و سازمان در راستای تسهیل و تسریع در فرآیندهای پاسخگویی به حوادث و پشتیبانی از یکدیگر از مفاد این تفاهم نامه است.

تشکیل کارگروه مشترک برای عملیاتی اش مفاد تفاهم نامه

همکاری در جهت تبادل تجربیات و امکان بهره گیری از سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی سازمان در حوادث و سوانح توسط اورژانس و همکاری در جهت استفاده از استودیو امداد سازمان جهت ارائه گزارش عملکرد اورژانس در همکاری با رسانه ها از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

در راستای عملیاتی شدن این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل و ضمن بررسی راهکارهای اجرایی موانع احتمالی را برطرف خواهند کرد که در این زمینه جلسات کارگروه ماهانه تشکیل و گزارش آن به مسئولان ارشد ارائه شد؛ این کارگروه با عضویت ۳ نفر از هر یک از طرفین توافق نامه تشکیل و در مدت یک هفته از امضا تفاهم نامه به یکدیگر معرفی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز