خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها مطرح کرد:

تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای مدیریت هر محله

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۰۰۶

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها اعتبار سالانه مدیریت هر محله را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی طلایی امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور یعنی برگزاری چهارمین دوره شورایاری‌ها شهر تهران اتفاق می‌افتد، گفت: از دولت، رئیس جمهور، وزارت کشور استاندار تهران، فرماندار تهران و مجموعه مدیریت شهری تشکر می‌کنم که تمام مساعدتهای لازم برای برگزاری این رویداد به نحو احسن را انجام دادند.

وی با بیان اینکه باید شیرینی سپردن کار مردم به مردم را به کام مردم بنشانیم، افزود: امروز در هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای واقع در ۳۵۴ محله شهر تهران و با بکارگیری بالغ بر ۲۵ هزار نیرو برای برگزاری این رویداد بزرگ تلاش می‌کنیم.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات اظهار کرد: در این انتخابات در هر محله ۷ نفر از کسانی که بیشترین آراء را کسب کنند؛ به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

طلائی ادامه داد: در فرآیند تکمیل این رویداد در مرحله دوم شش عضو به صورت انتخاب غیرمستقیم به جمع هفت نفر اعضای اصلی خواهند پیوست که از این ۶ عضو یک نفر از ائمه محل دو نفر از مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه با هماهنگی آموزش و پرورش، یک نفر از نهادهای اجتماعی و هیات‌های مذهبی، یک نفر از کسبه محل و یک نفر از بسیج محله خواهد بود و در ‌‌نهایت ۱۳ نفر به عنوان امنای محل انتخاب می‌شوند.

طلائی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴ با برگزاری انتخابات داخلی در نهاد شورایاری نسبت به انتخاب دبیر شورایاری محل اقدام خواهد شد و بلافاصله اعضا مکلف هستند با توجه به آیین نامه نسبت به انتخاب مدیر محله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این نهاد اجتماعی سه وظیفه عمده دارد توضیح داد: نخستین وظیفه در حوزه مربوط به تصمیم سازی است یعنی کمک به شورای شهر در امر نیاز سنجی و پیگیری مطالبات مردم تهران و انعکاس آن به دستگاههای اجرایی و سرعت بخشیدن به پاسخگویی به نیازهای مردم.

طلائی افزود: وظیفه دیگر این نهاد نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است که با توافقی که با مجموعه‌های گوناگون و کمیسیون‌های تخصصی انجام خواهیم داد، سطحی از نظارت را برای شورایاری‌ها تعیین می‌کنیم.

وی با اشاره به سومین وظیفه شورایاری‌ها افزود: نظارت هیات امنا بر عملکرد محلات از دیگر وظایف این نهاد اجتماعی است و این نهاد انجام ۱۳ کار تخصصی در جهت نیازهای محله را عهده دار هستند و شهرداری و مدیریت شهری فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و سایر فعالیت‌ها را به آن‌ها محول کرده است تا بتوانند بومی سازی کرده و با یک برآورد از نیازهای محله نسبت به تدوین برنامه‌ها اقدام کنند.

طلایی با تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی با محوریت محله در هر محل گفت: این نهاد مسجد محور است و اگر تمامی نهادهای حاضر در محل در این قرار‌گاه حضور یابند و امر نیازسنجی مطالعات و برنامه ریزی برای حفظ ارزش‌ها و تکالیف را انجام دهند، اقدام بزرگی است.

وی با اشاره به آمار منتشر شده از مراجع رسمی مبنی بر رخداد ۱۵۰ هزار طلاق در یازده ماهه اول سال در کشور گفت: این موضوع بنیان خانواده را به خطر انداخته و اگر در این قرار‌گاه بتوانیم دو اقدام را انجام دهیم، حتما از میزان طلاق خواسته خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: یکی امر آموزش است، چرا که یکی از علل عمده طلاق عدم مهارت زوجین برای رفع مشکلات است، دوم ایجاد مراکز مشاوره در هر محل است. به این معنا که اگر در هر مرحله مراکز مشاوره ایجاد و از افراد متعهد و متخصص در آن‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم تا حدود زیادی از طلاق جلوگیری کنیم.

طلائی با اشاره به تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای  مدیریت هر محله گفت: کارکرد مدیریت محله آن است که با استفاده از امکانات محلی اقدامات لازم را در خصوص اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و آموزش به مردم محله انجام دهند تا از این طریق بتوان آسیبهای اجتماعی موجود در محلات را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات سه دوره گذشته سعی در تدوین آیین نامه‌هایی داریم که بتوانند ضعف‌های دوره‌های گذشته را جبران کرده و در جهت رفع این نقاط ضعف برنامه ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه امنای مردم چشمان تیز بین شورای شهر و نماینده مردم برای حفاظت از حقوق آن‌ها هستند، عنوان کرد: باید از طریق برنامه آموزشی جامع امنای محلات را با وظایف خود آشنا کنیم، چرا که این موضوع می‌تواند، در رفع و شناسایی مشکلات محل که مشکلات مربوط به محیط زیست و فضای سبز از آن جمله است، اقدام کنند.

طلائی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از کاندیداهای این دوره انتخابات شورایاری‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بخش مهمی از کارکرد محله فرهنگی و آموزشی است که بانوان ما ظرفیت لازم را برای فعالیت در این عرصه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز