خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و مالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم حضور پزشکان در بیمارستان‌ها تخلف است/ حقوق بیماران باید رعایت شود

معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر نظارت بیشتر برای بهبود وضعیت حضور پزشکان در بیمارستان‌ها، گفت: زمانی می‌توانیم از عملکرد جامعه پزشکی دفاع کنیم که ارائه خدمات مناسبی را از سوی این افراد شاهد باشیم.

محمد جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره عدم حضور پزشکان متخصص و عضو هیات علمی در برخی بیمارستان‌ها گفت: طبق برنامه‌ای که وجود دارد؛ اعضای هیات علمی رسمی در بیمارستان‌ها باید در ساعات اداری در بیمارستان حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی باید در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند و به امر آموزش بپردازند، افزود: اگر این موضوع رخ ندهد، تخلف است  و هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 جهانگیری تاکید کرد: اگر اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی حضور نداشته باشند، موضوع آمورش ما تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و مالی سازمان نظام پزشکی افزود: در آینده اگر آموزش‌ها با کیفیت نباشد، به رشد و تعالی جامعه پزشکی لطمه می‌زند.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که با توجه به همه این مسائل چرا گاهی اوقات شاهد حضور پزشک در بیمارستان نیستیم، گفت: طرحی در دست داریم که از سال 94 با وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های متولی دیگر به صورت هماهنگ به این موضوع رسیدگی کنیم، چرا که باید حقوق بیماران رعایت شود و اولین حق بیمار این است که از حضور پزشک بهره مند شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که به پیشرفت جامعه پزشکی نیاز داریم و برای این مهم باید بر آن نظارت بهینه داشته باشیم.

جهانگیری تاکید کرد: تلاش ما این است که تدابیری اتخاذ شود تا پزشکان حتما در روز و ساعت مشخص در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی بحث نظارت است که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد، افزود: با تدبیر وزیر بهداشت قرار بر این شد؛ تا سازمان نظام پزشکی نیز بر این موضوع نظارت داشته باشد.

جهانگیری با اعلام اینکه در سال آینده برای صاحیت حرفه‌ای افراد برنامه ریزی داریم، افزود: واقعیت این است؛ زمانی می‌توانیم از عملکرد جامعه پزشکی دفاع کنیم که ارائه خدمات مناسبی را از سوی این افراد شاهد باشیم. وقتی پیگیر حقوق پزشکان هستیم، باید خدمات پزشکان نیز واقعی باشد. ما یک مسئولیت دو طرفه را پذیرفته‌ایم.

 

کد خبر : ۲۵۷۸۷۱