خبرگزاری کار ایران

گزارش برنامه‌های رمضان در شهرداری به شورا ارائه شد:

جایگزینی رویکرد گردشگری با تفریحی در ماه رمضان

کد خبر : ۱۷۳۲۸۱

«هر سال رویکرد برنامه‌های ما در ماه رمضان تفریح و سرگرمی بود اما امسال رویکرد گردشگری و پر کردن اوقات فراغت را داریم.»

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارشی از آماده‌باش دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری برای مدیریت برنامه‌های ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایلنا، میثم امرودی در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: قالب برنامه امسال ما با عنوان فصل نیایش است که از ابتدا تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. بخشی از این برنامه‌ها مناسبتی است مثلا به مناسبت ولادت امام حسن(ع) شهادت امام علی(ع) و ایام احیا روز قدس عید فطر و…، بخشی از این برنامه‌ها نیز موضوعی از که همه محلات و سازمان‌ها مرتبط را درگیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: هر سال رویکرد برنامه‌های ما در ماه رمضان تفریح و سرگرمی بود اما امسال رویکرد گردشگری و پر کردن اوقات فراغت را داریم.

امرودی با اشاره به بخشی از راهبردهای شهرداری در برنامه‌های ماه رمضان افزود: بهره‌گیری از شب‌های رمضان برای آشنایی با شهر تهران، ارتقاء نشاط معنوی شهروندان با رویکرد تلطیف فضای دینی و توجه به مسجد محوری و آماده‌سازی مساجد برای ورود به ضیافت الهی از جمله این راهبردهاست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اضافه کرد: سراهای محله در هر ۳۷۴ محله شهر، بسیج، مساجد و آموزش و پرورش برای مشارکت در فعالیت‌های ویژه رمضان فعال شدند در همین راستا برنامه‌های تهرانگردی از افطار تا سحر با رویکرد دینی خواهیم داشت و در مسیرهای ۲۰ گانه گردشگری جایگاه زیارتی با محوریت مساجد و امامزاده‌ها حفظ شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس گفت: علاوه بر این در همه مناطق حداقل ۱۰ هکتار از بوستان‌ها درگیر زون‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی و تفریحی و عزت ملی است که مورد آخر با همکاری سپاه پاسداران به نمایش دستاوردهای علمی و تکنولوژیک انقلاب اسلامی می‌پردازد.

امرودی در ادامه گفت: با توجه به چند برخورداری محلات جنوبی شهر اغلب فعالیت‌های خود را در این مناطق متمرکز کرده‌ایم. همچنین از بین ۳ هزار طلبه تحصیل‌کرده، خوش‌صحبت، خوش‌رو و عالم آزمون گرفته و ۷۰۰ روحانی آموزش‌دیده در حوزه نسیم بهشت را در مناطق مختلف از جمله میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها، مدارس و غیره مستقر کرده‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تصریح کرد: بر اساس آمار ۹۲ درصد از سوالات مردم از روحانیان طرح نسیم بهشت اصلا جنبه مذهبی ندارد بلکه شهروندان تنها می‌خواهند با فردی ارتباط برقرار کنند و بیشتر سوالات مشاوره‌ای و خانوادگی مطرح کردند. همچنین به علما توصیه کرده‌ایم که حضور آنها در مدارس تنها جنبه ترویجی نداشته باشد بلکه جنبه تربیتی نیز دارا باشد و حتی اگر لازم است برای نزدیک کردن بچه‌ها به فضای دینی با آنها والیبال هم بازی کنند.

امرودی سپس بخشی از برنامه‌های ویژه ماه رمضان را چنین برشمرد: برنامه ویژه احیا با نام شکوه رستگاری، برنامه مذحف نور در زمینه انتشار ویژه‌نامه‌های خاص با کمک موسسه همشهری، ‌برنامه ویژه روز قدس با عنوان حماسه مقاومت، برنامه مشارکت در برگزاری نماز عید فطر با عنوان شوق نیاز، ‌طرح نسیم بهشت، استقرار پایگاه‌های خون‌گیری و ایستگاه تندرستی برنامه شب‌های شیدایی در باع موزه دفاع مقدس، برگزاری محفل انس با قرآن در محلات با محوریت ریش سفیدان محله، غبارروبی مساجد، توزیع افطار ساده در مراکز پرجمعیت برای افرادی که به خاطر ترافیک نمی‌توانند به موقع به افطار برسند، برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در ۲۸ رشته برا‌ی‌آقایان و ۱۸ رشته برای خانم‌ها، توزیع محصولات فرهنگی و… از جمله برنامه‌های ویژه ماه رمضان در شهرداری است.

امرودی در پایان با اشاره به تفکیک وظایف هر یک از دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری برای ماه رمضان گفت: برای مثال پیش بینی کرده‌آیم برج میلاد با برگزاری برنامه‌هایی مثل نمایش آداب اقوام مختلف در ماه رمضان، سوغات اقوام و… پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون نفر مهمان رمضانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز