خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

افزایش قیمت سیگار بر کاهش مصرف تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۴۷

«بیش از یک میلیارد نفر در دنیا سیگاری هستند و در کشور ما نیز ۵.۵ میلیون نفر سیگار می‌کشند. / بالا بردن قیمت سیگار هزینه لذت استعمال آن را نیز بالا می‌برد و می‌تواند یک عامل اثر گذار باشد.»

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اعلام کرد: بالا بردن قیمت سیگار در جلوگیری از استعمال آن می‌تواند یک عامل اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر سیاری در همایش روز جهانی بدون دخانیات که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: بیش از یک میلیارد نفر در دنیا سیگاری هستند و در کشور ما نیز ۵.۵ میلیون نفر سیگار می‌کشند.

وی مصرف سیگار را عامل تهدید کننده سلامت دانست و گفت: مردم ما با مصرف سیگار، سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان خرج می‌کنند تا زود‌تر بمیرند.

سیاری تصریح کرد: به عنوان متولیان سلامت انتظار داریم که افراد عقلانی رفتار کنند و تصمیماتشان مبنای منطقی داشته باشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزایش قیمت سیگار را یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از استعمال دخانیات برشمرد و افزود: بالا بردن قیمت سیگار هزینه لذت استعمال آن را نیز بالا می‌برد و می‌تواند یک عامل اثر گذار باشد و چنانچه تحقیقات هم نشان داده است اقدام درستی است ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند.

سیاری بر لزوم اطلاع رسانی به مردم از خطرات سیگار تاکید کرد وافزود: باید خطرات سیگار را برای مردم بیان کنیم تا مردم از عوارض آن با خبر شوند.

وی تاکید کرد: باید در مورد محل مصرف دخانیات نیز محدودیت قانونی ایجاد کنیم و وزارت بهداشت نیز بر این موضوع نظارت کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت سیگار را یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان ذکر کرد و افزود: اگر به لحاظ عقلی انسان فکر کند آیا می‌شود فردی بابت مصرف سیگار پول بدهد که زود‌تر سرطان بگیرد.

سیاری با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان صرف سرطان می‌شود افزود: باید نسبت عقل به احساسات، خشم، غضب و وهم را بالای یک نگه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز