خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

تبلیغات علیه دانشگاه آزاد همچنان در مجلس ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۱۴

هیچ‌گاه کمک‌های دولتی مجانی نبوده و دانشگاه آزاد پول خدمات و هزینه‌ها را داده است و حتی به دولت هم کمک کرده است / فساد و اشکال در دانشگاه آزاد کم است هر چند که هیچ جایی بدون فساد و اشکال را نمی‌توان یافت.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فضای تبلیغاتی علیه این دانشگاه گفت: در هشت سال گذشته گروهی شروع به تحقیق و تفحص و بهانه‌گیری کردند و الان نیز کارهایشان را در مجلس ادامه می‌دهند اما چیزی نیافتند ولی کارهای تبلیغاتی‌شان را همچنان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بزرگداشت سی و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، این دانشگاه را شجره طیبه دانست و گفت: امیدواریم باغبان خوبی برای این مجموعه که از سوی امام طراحی، حمایت و تثبیت شد، باشیم تا به اهداف اصلی‌اش برسیم.

وی با اشاره به خدمات عبداله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره آقای میرزاده دانشگاه آزاد پس از یک دوره عقبگرد به مسیر اصلی‌اش بازگشته است و امیدواریم برنامه‌هایی که از سوی میرزاده امروز مطرح شد، اجرایی شود و ما شاهد یک دوره نوین در دانشگاه آزاد باشیم.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اصل تاسیس دانشگاه آزاد برای رضای خدا و تامین نیاز مردم و خدمت‌رسانی به آنها بوده است، خاطر نشان کرد: کسانی که کار تاسیس دانشگاه آزاد را شروع کرده‌اند سران سه قوه، آقای جاسبی، مرحوم سید احمد خمینی و نخست وزیر وقت بودند. در آن زمان همه ما اطلاع داشتیم که سیستم آموزش عالی نسبت به اقتضائات جامعه‌مان عقب است و برای جبران این عقب‌ماندگی و رفع نیاز مردم، دانشگاه آزاد تاسیس شد و هیچ غرض مالی در کار نبود.

هاشمی رفسنجانی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد سهم خداوند است و به هیچ بشری تعلق ندارد، بیان کرد: دانشگاه آزاد در جهت رضای خدا و خدمت به جامعه اسلامی که فعلا در ایران است گام برداشته که خوب است این خدمت را جهان پسند و بین‌المللی‌اش کنیم. هر چند که این کار را به تازگی آغاز کرده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسئله قابل توجه که در ابتدای انقلاب مغفول ماند این است که کارهایی که به ملت ختم می‌شود و از مردم تغذیه می‌شوند، این کارها اصالت، دوام و برکت دارند که این موجب خوشحالی و احساس موفقیت می‌شود.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه دوران انقلاب همه زحمات بر دوش مردم بوده است، تصریح کرد: اگر حضور مردم نبود طلسم شاهنشاهی شکسته نمی‌شد. مشکل جنگ را هم مردم حل کردند هر چند که نیروهای مسلح هم زحمات زیادی کشیدند و خدمت این مردم تا امروز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هم از دل جامعه و مردم بیرون آمده است، تاکید کرد: در زمان ابتدای انقلاب و تاسیس دانشگاه آزاد گروهی به بخش خصوصی اعتقاد نداشتند و کارهای عظیم را به بخش‌های غیر دولتی نمی‌دادند هر چند که امام نیز موافق آن حرکت‌ها نبودند و حمایت‌شان موجب شد که کارها به خوبی حل شود. هر چند که دانشگاه آزاد خصوصی نیست چون مالکی ندارد و متعلق به بخش عمومی است اما دولت در مدیریت‌ آن نیز نقشی ندارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی ادعاها مبنی براینکه دولت موجب رشد و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی شده است، یاد‌آور شد: هیچ‌گاه کمک‌های دولتی مجانی نبوده و دانشگاه آزاد پول خدمات و هزینه‌ها را داده است و حتی به دولت هم کمک کرده وکارهای عمرانی در توسعه کشور بسیار موثر بوده ونیروهای تربیت شده‌اش نیز به دولت کمک کرده‌اند و هزینه‌های هنگفتی را از دوش دولت برداشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه آزاد را یکی از موسساتی دانست که کمترین فساد راداراست و افزود: در هشت سال گذشته گروهی شروع به تحقیق و تفحص و بهانه‌گیری کردند و الان نیز کارهایشان را در مجلس ادامه می‌دهند اما چیزی نیافتند ولی کارهای تبلیغاتی‌شان را همچنان ادامه می‌دهند.

رئیس هیات موسس دانشگاه ‌آزاد ادامه داد: فساد و اشکال در دانشگاه آزاد کم است هر چند که هیچ جایی بدون فساد و اشکال را نمی‌توان یافت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد ابراز داشت: این برنامه‌ها کارهای بزرگی هستند و انجام آنها آغاز یک مرحله جدیدی است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به بازدیدش از نمایشگاهی که در کنار این مراسم برگزار شده است اشاره کرد و یاد آورشد: من اختراع و ابتکار عملی از جوانان‌مان دیدم که در مناطق بسیار دور از ما این کارها را انجام دادند که باید از آنها حمایت شود و خدمات آنها تجاری سازی شود و دانشگاه باید در این کار پیشرو باشد.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگ براساس اسناد بالادستی و چشم انداز بیست ساله حرکت به سمت توسعه دانش بنیان است که این یک وظیفه بزرگ برای همه مسئولان است و این یعنی همه اختراعات جوانان ما تجاری و وارد عرصه تولید شود.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد مهمترین مسئله فعلی این دانشگاه را بالابردن کیفیت خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون کمیت به حد مطلوبی رسیده و باید در این دوسالی که عقب افتادیم، مسئله کیفیت دانشگاه آزاد جبران شود. ما خوشبختانه نیرو، سرمایه و منابع خوبی برای حل این مشکل داریم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی برای رفع نیازها تاسیس شده و یکی از نیازهای امروز جامعه ما اشتغال است، گفت: وجود این همه بیکاری برای جامعه ما عیب و عار است که یکی از راه‌های حل این مشکلات این است که دستاوردها را تجاری کنیم که این مسئله هم درتولید وهم در تجارت اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی از ظرفیت زیادی برخوردار است خاطر نشان کرد: خوشبختانه آقای دکتر لاریجانی به همراه دیگر همکارانشان با تجربه خوبی کار را جلو می‌برند. قرار بود دانشگاه آزاد بیمارستانی را در دو سال پیش تاسیس کند ولی متوقف ماند که امیدوارم این بیمارستان با استانداردهای جهانی و نیروهای خوبی که دارد زودتر تاسیس شود و یکی از بیمارستان‌های خوب در کشور و منطقه باشد.

وی با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان در کشور تصریح کرد: مسئولان اعتراف دارندکه بیمارستان کم است، پزشک به مناطق محروم نمی‌رود و ما در بسیاری از حوزه‌ها نیرو نداریم که دانشگاه آزاد می‌تواند با هزینه‌های کمتر و بدون هزینه‌های دولتی نیازها را تامین کند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکیدکرد: آینده دانشگاه به امروز وابسته است و اگر کیفیت دانشگاه را به آنجایی که مد نظر است برسانیم، شاهد رشد دانشگاه آزاد خواهیم بود و می بینیم که کشورهای دنیا خواستار تاسیس و احدی از این د انشگاه در کشورشان خواهند بود هر چند که قبلا نیز این کار را کرده‌ایم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: یکی از کارهای بزرگ که مورد رضایت خدا و مایه پیشرفت ایران و انقلاب است همین مجموعه بزرگ مردمی دانشگاه آزاد است که کارها با اطمینان جلو می برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه رفیع علم در قرآن تاکید کرد: ما باید جامعه عقلانی باشیم و چیزی که بعد از خداو توحید اصالت دارد علم ود انش وعدل ما است خوشبختانه در این سی سال ما جامعه علمی شده ایم اما خیلی از کارها هم با قی مانده که باید انجام بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز