خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران خبر داد:

تشکیل گروهی ویژه برای مبارزه با گران‌فروشی

کد خبر : ۱۶۶۲۷۷

«تیم بازرسی ترکیبی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف تهران، سازمان تعزیرات حکومتی استان، سازمان دامپزشکی، بازرسی اداره بهداشت و سازمان استاندارد به منظور کنترل و پایش بازار از هفته گذشته با محوریت استانداری تهران کار خود را آغاز کرده است.»

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: در طرح پایش و کنترل بازار تهران تیم‌های بازرسی به شدت با احتکارکنندگان و گران‌فروشان برخورد کرده و تعزیرات حکومتی در محل تخلف حکم تعزیراتی را صادر و اجرا می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، نعمت الله ترکی اظهار داشت: کار گروه تنظیم بازار استانداری تهران به منظور کنترل کیفی و قیمت‌ها در بازار، تیم بازرسی ترکیبی تشکیل داده است تا مداوم وضعیت بازار کالا‌ها را کنترل کند.

وی با بیان اینکه بحثنظارت‌ها در دوره‌های قبل به این شکل بود که تیم‌های حوزه بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت و بازرسی اصناف تنها نظارت بر قیمت کالا‌ها را به عهده داشتند و بقیه موارد نظیر کیفیت و سلامت کالا رصد نمی‌شد، گفت: اکنون کارگروهی در استان تهران و در محل استانداری تهران تشکیل دادیم و این کار گروه ترکیبی از تمام دستگاه‌هایی است که احساس کردیم در این بخش می‌توانند نقش داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران عنوان کرد: بخش مهم کار بر عهده تعزیرات حکومتی است چرا که بنابر تاکید تعزیرات حکومتی تنها اخذ جریمه نمی‌توانست متخلفان را از ادامه کار باز دارد.

ترکی بیان کرد: اکنون حدود ۵۰۰ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف تهران به همراه ناظرینی از تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، بهداشت و درمان و استاندارد تهران به صورت نقطه به نقطه بازار را کنترل و پایش کرده و متخلفان را در محل مجازات می‌کنند.

وی اظهار کرد: تیمی که از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده در بازرسی‌ها با عرضه گوشت فاسد از سوی تعدادی واحد صنفی مواجه شده که در‌‌‌ همان محل اقدامات لازم را به عمل آورده و اکنون به دنبال آن هستیم پروانه فعالیت این متخلفان را نیز ابطال کنیم.

ترکی گفت: بازرسان با تعداد کمی احتکار کننده کالا نیز برخورد کرده‌اند که پرونده‌های آنان برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران، افزود: تیم بازرسی ترکیبی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف تهران، سازمان تعزیرات حکومتی استان، سازمان دامپزشکی، بازرسی اداره بهداشت و سازمان استاندارد به منظور کنترل و پایش بازار از هفته گذشته با محوریت استانداری تهران کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: همزمان با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بحثپایش بازار از سوی ستاد مرکزی تنظیم بازار در دستور کار استان‌های سراسر کشور قرار گرفت که در استان تهران نیز با تشکیل کار گروهی این بحثدر دستور کار جدی استانداری قرار گرفت. قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اجرای مرحله اول آن از سال ۱۳۸۹ کلید خورد اکنون و در دولت یازدهم اجرای مرحله دوم این قانون در دستور کار قرار گرفته است.

ترکی اظهار داشت: در طرح پایش و کنترل بازار تهران تیم‌های بازرسی به شدت با احتکار کنندگان و گران فروشان برخورد کرده و تعزیرات حکومتی در محل تخلف حکم تعزیراتی را صادر و اجرا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز