وزیر آموزش و پرورش؛
مدرسه باکیفیت، نتیجه حضور مدیری توانمند و معلمی پرتلاش است

وزیر آموزش و پرورش بر نقش کلیدی معلم توانمند و با انگیزه در ارتقای کیفیت آموزشی تأکید کرد و اظهار کرد: مدرسه باکیفیت، نتیجه حضور مدیری توانمند و معلمی پرتلاش است.
به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در سفر دو روزه به استان ایلام، صبح امروز پنج شنبه، بیست و دوم خردادماه در جلسهای که با حضور مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان ایلام و برخی از اعضای شورای معاونان برگزار شد، مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت استان ایلام را مورد بررسی و تأکید قرار داد و با اشاره به اهمیت نقش منابع انسانی در پیشبرد اهداف آموزشی، تصریح کرد: صرفاً داشتن منابع و امکانات، شرط کافی برای دستیابی به کیفیت در آموزش و پرورش نیست؛ آنچه ما را به نقطه مطلوب میرساند، اراده، باور و تلاش هدفمند همه ارکان نظام تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدتهای شبانهروزی مدیران و معلمان سراسر کشور، به تبیین مأموریت اصلی مدیران آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق پرداخت و افزود: بهبود کیفیت آموزش، مهمترین وظیفه رئیس آموزش و پرورش هر شهرستان و منطقه است و مسئولین آموزش و پرورش هر منطقه باید از طریق بررسی دقیق شاخصها و تحلیل آمار راهبری و مدیریت کنند.
وی با تأکید بر ضرورت تفکر کلان در مدیریت آموزشی، تصریح کرد: نگاه مدیران باید فراتر از امور روزمره باشد. مولدسازی و بهرهگیری از الگوهای موفق، میتواند در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش نقشآفرین باشد.
کاظمی، توسعه عدالت آموزشی را از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی باید با تکیه بر همت مردم و مشارکت آنان در امر مدرسهسازی تقویت شود و استمرار یابد.
وزیر آموزش و پرورش بر نقش کلیدی معلم توانمند و با انگیزه در ارتقای کیفیت آموزشی تأکید کرد و اظهار کرد: مدرسه باکیفیت، نتیجه حضور مدیری توانمند و معلمی پرتلاش است.
وی با تأکید بر برگزاری اجتماعات یادگیری معلمان، افزود: فراهم آوری بستر اجتماعات یادگیری مؤثر، تبادل تجربه و ارتقای سطح کیفی یکی از برنامههای آموزش و پرورش است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنیاست؛ این نشست با ارائه دیدگاهها و نقطهنظرات مدیران شهرستان و مناطق همراه بود.