خبرگزاری کار ایران

سالمندان برای کار با دستگاه خودپرداز مراقب سارقان در کمین باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۴۴

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: افراد فرصت طلب مراقب کوچکترین غفلت سالمندان جهت کارهای بانکی در کنار دستگاه‌های خودپرداز هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «محمد شریفی» در تشریح این خبر  با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در زمان حضور افراد در پای دستگاه‌های عابر بانک، اظهار داشت: با مروری به خبرهایی چون: دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان، شگرد یک سارق برای کلاهبرداری از افراد بی‌سواد در کنار دستگاه خودپرداز، کلاهبرداری از افراد سالمند، دستگیری عوامل سرقت حساب‌های بانکی سالمندان و… نشان می‌دهد این افراد شیاد در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلفی چون کمک کردن و یا کار راه انداختن به افراد کهنسال آن‌ها را فریب و با شگردهای خاص مجرمانه حساب آنان را تخلیه می‌کنند. 

وی افزود: برخی افراد فرصت طلب مراقب کوچکترین غفلت افراد به ویژه افراد سالمندی که جهت کارهای بانکی و یا برداشت وجه هستند، می‌باشند. 

بنا بر اعلام خبرگزاری پلیس، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا، تصریح کرد: دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانکی را به خوبی نمی‌دانند اطلاعات و رمزهای آن‌ها را سرقت می‌کنند و در فرصت مناسب بلافاصله اقدام به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها و یا وجه موجود را به کارت دیگر انتقال می‌دهند. 

وی با بیان این که اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV2 و…) محرمانه است، به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم است هموطنان به ویژه افراد مسن و کم سواد و همچنین افرادی که در استفاده از خودپردازها ناتوان هستند جانب احتیاط را رعایت و سعی کنند در مواقع لزوم فقط به کمک آشنایان و اقوام خود اعتماد کنند. 

سرهنگ شریفی همچنین توصیه کرد: در صورت اعتماد هنگام استفاده از کارتخوان از فرد بخواهید اجازه دهد تا شخصا رمز را وارد کنید؛ زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن کوشا باشید. 

این مقام انتظامی تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی می‌توانند به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جهت اقدام و بررسی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز