خبرگزاری کار ایران

ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی از مرز ۳۰ هزارنفر گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۱۳

​شمار زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه تا پایان روز شنبه از مرز ۳۰ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج به نقل از ستاد مکه، بیش از۳۰ هزار نفر از زائران ایرانی تا امروز وارد سرزمین وحی شدند. 

از این تعداد حدود ۱۰ هزار زائر در قالب ۷۴ کاروان در مدینه منوره و نزدیک به ۲۰ هزار نفر دیگر درقالب ۱۴۶ کاروان در مکه مکرمه هستند. 

بر اساس این اطلاعیه، تا امروز از این تعداد ۲۵۷۲۰ نفر با ۱۱۳ پرواز در قالب ۱۸۸ کاروان وارد فرودگاه مدینه و ۴۲۸۲ نفر با ۱۸ پرواز وارد فرودگاه جده شدند که بیش از ۳۴ درصد از مجموع کل زائران حج ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. 

بر پایه این گزارش، تا پایان امروز نیز با ۸ پرواز ۱۶۰۵ زائر وارد فرودگاه مدینه و با ۹ پرواز ۲۴۱۱ زائر وارد فرودگاه جده خواهند شد. تعداد زائران وردوی از مدینه به مکه تا پایان شب گذشته بیش از ۱۵ هزارو ۶۰۰ نفر اعلام شده که پس از پنج روز اقامت در شهر پیامبر و زیارت حرم رسول الله (ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام) در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع السیر راهی مکه مکرمه شدند. 

اعزام ۸۷۵۵۰ زائر کشورمان به سرزمین وحی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و آخرین زائران اعزامی از فرودگاه ارومیه خواهند بود. 

عملیات بازگشت زائران حج از عربستان از اول تیر آغازخواهد شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز