خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

مطرح شدن ۷ گزینه برای نامگذاری معبری به نام شهید رئیسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۱۴

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره نامگذاری معبری به نام شهید رییسی گفت: ۶ الی ۷ گزینه در این زمینه مطرح شده است که بعضی از این گزینه‌ها طرفداران بیشتری در بین اعضای شورا دارد.

«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نامگذاری معبری به نام شهید رییسی گفت: موضوع نامگذاری در شورای اسلامی شهر تهران مربوط به یکی از کمیسیون‌های فرعی ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر است که در واقع یک کارگروه تخصصی است و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مانند مرکز ارتباطات و روابط عمومی شهر تهران، نماینده بنیاد شهید، سه عضو شورا و نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این کمیته حضور دارند.

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی از این نمایندگان حق رای نیز نداشته باشند، اما به جهت مشورت برای این کار در این کمیته دعوت می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این کار برای رییس جمهور شهیدمان بسیار بسیار کوچک است و نمی‌خواهیم با این کار جبران زحمات و بزرگی شخصیت شهید رییسی رحمت‌الله علیه باشیم اما به اندازه خودمان می‌خواهیم یک انجام وظیفه کوچکی در این زمینه داشته باشیم.

نادعلی با تاکید براینکه باید برای این موضوع معابری بررسی شود که رعایت این شأن تا حد ممکن صورت گرفته باشد، گفت: دوستان هر کدام گمانه‌زنی‌هایی داشته‌اند، اما این گمانه‌زنی‌ها امروز در جلسه کمیسیون نامگذاری بررسی خواهد شد و اجازه دهید این گزینه‌ها مطرح نشود، البته ۶ الی ۷ گزینه در این زمینه مطرح شده است. بعضی از این گزینه‌ها تبعا طرفداران بیشتری در بین اعضای شورا دارد و ما معمولا در کمیسیون نامگذاری صرفا با همان اعضایی که در کمیسیون حضور دارند و نماینده شورا هم هستند، تعیین رای می‌کنیم و نتیجه این کمیته را پیشنهاد داده و این پیشنهاد در صحن به تصویب می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه بعدی صحن علنی شورا این موضوع مطرح خواهد شد، گفت: قاعدتا چون ما در این خصوص تعجیل داریم احتمالا در جلسه بعدی شورا معبر پیشنهادی در صحن مطرح و رای‌گیری خواهد شد. البته ما در عین اینکه تعجیل داریم سعی کرده‌ایم از شتاب‌زدگی پرهیز کنیم و لذا در هفته گذشته بعد از شهادت رییس‌جمهور محترم این موضوع پیشنهاد شد اما ما سعی کردیم کمی به تعویق بیاندازیم تا این گزینه‌ها بررسی شده و کار کارشناسی اتفاق بیفتد و امروز جلسه کمیته معابر بعد از اقدامات کارشناسی صورت گرفته تشکیل می‌شود و به هر نتیجه‌ای که برسیم به صحن علنی آورده خواهد شد و به رای اعضا برای تصویب نهایی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز