خبرگزاری کار ایران

انتقال بیش از ۲۲ هزار ایرانی به سرزمین وحی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۲۸۹

​عملیات حج ۱۴۰۳ با انتقال بیش از ۲۲ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی روان و در شرایط قابل قبولی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره برگزارشد رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب، از آغاز پروازهای زائران کشورمان به فرودگاه جده از شب گذشته خبر داد. 

آقای سید عباس حسینی افزود: از امشب تقریبا روزانه ۴ هزار نفر به جمعیت زائران کشورمان درجوار بیت الله الحرام افزوده می‌شود. 

دراین نشست که سفیر و کنسول کشورمان در ریاض و جده نیز شرکت داشتند آقایان علیرضا عنایتی و حسن زرنگار به فضای مثبت در روابط دو کشور اشاره و تصریح کردند که نکات مورد نظر مجموعه حج و زیارت در ارتباط با زائران ایرانی را در تماس و گفتگو با مقامات سیاسی کشور میزبان پیگیری خواهند کرد تا در میدان عملیات، مشکلات رفع و ان شاءالله حج خوبی برگزار شود. 

دراین جلسه با توجه به اینکه زائران ایرانی به صورت خودجوش مراسم یادبود و بزرگداشت شهید جمهور و دیگر شهدای خدمت را به پاس تقدیر از خدمات و تلاش شبانه روزی آنان در کاروان‌ها برگزارمی کنند، تصریح شد که زائران انتظار دارند دراین شرایط کشور میزبان در جهت اطلاع‌رسانی و انتقال این فضا و آرامش بیشتر کمک و همکاری کند. 

در ادامه این جلسه، آقای علی اصغری رئیس ستاد مدینه به استقبال از ۲۲ هزارو ۹۰ زائر در مدینه از شروع عملیات حج اشاره کرد و به تشرف ۱۵۵۰۰ نفر در روضه شریف و انجام زیارت دوره بیش از ۱۷۲۰۰ نفر اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار زائر اکنون در مدینه هستند، افزود: تاکنون ۲۳۲ هزار وعده غذایی در دو آشپزخانه مرکزی مدینه طبخ و توزیع شده است. 

وی حضور زائران در مسجد شجره برای محرم شدن و اعزام به مکه با قطار سریع السیر را روان توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز استفاده کاروانی از قطار سریع السیر حرمین است و زائران کشورمان از این خدمت جدید هم رضایت دارند. 

این جلسه با گزارش دکتر سید علی مرعشی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائران ایرانی در دو شهر مدینه ومکه پایان یافت. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت کل خدمات ارائه شده به زائران تاکنون را بیش از ۷ هزار مورد عنوان کرد و افزود: سه زائر در مدینه و یک بیمار در مکه برای دریافت خدمات بیشتر درمانی در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند و در خصوص دارو کمبودی نداریم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز