خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۰ هزار زائر وارد مدینه شده‌اند/ ادامه عملیات حج ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۶۹۲

​درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که بیش از ۲۰ هزار زائر وارد مدینه شده‌اند و عملیات حج ۱۴۰۳ با آرامش بیشتری نسبت به سال گذشته ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برگزارشد. سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب، گزارشی از حوزه‌های مختلف عملیات حج پیش رو ارائه کرد. 

وی گفت: شرایط پایدار، قابل قبول و اطمینان بخشی در کاروان‌های ایرانی وجود دارد و با قوت کارها پیگیری می‌شود. 

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به همکاری مجموعه حج و زیارت و هواپیمایی در انتقال زائران به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: دراین ارتباط و برای تسهیل و استفاده بهتر از ظرفیت هواپیمایی، پروازهای سه ایستگاه پروازی به تهران منتقل شده است. 

درادامه این جلسه، آقای معصومی نماینده هواپیمایی در ارتباط تصویری از جده از انتقال نزدیک به ۲۰۱۹۰ زائر و عوامل با انجام بیش از ۸۰ پرواز به مدینه منوره خبر داد و گفت: مسئولان هواپیمایی دو کشور در خصوص پروازهای حج در ارتباط هستند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاثیر انتقال به موقع زائران در حوزه‌های مختلف بویژه اسکان و نقل را یادآور شد و تاکید کرد که راهکارهای مختلف در این خصوص مورد توجه قرار گیرد تا در انتقال و همچنین بازگشت زائران به کشور خللی ایجاد نشود. 

در ادامه این جلسه، به برگزاری آیین‌های بزرگداشت شهدای گرانقدرخدمت توسط کاروان‌های ایرانی در مدینه و مکه اشاره و اعلام شد که مراسم امضاء دفتر یادبود با حضور مسئولان و نمایندگان بعثه‌های کشورهای مختلف فردا (پنج شنبه) در محل استقرار بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه برگزار خواهد شد. 

این جلسه با گزارش علی اصغری رئیس ستاد مدینه ادامه یافت که به انتقال حدود ۹ هزار زائر با قطار سریع السیر از مدینه به مکه تاکنون اشاره کرد و گفت: بیش از ده هزار زائر دیگر هم در شهر پیامبر هستند. 

وی با اشاره به رضایتمندی زائران ایرانی از اعزام با قطار به مکه گفت: تاکنون ۱۷۵ هزار پرس غذا هم در آشپزخانه‌های مرکزی مدینه طبخ و توزیع شده است. 

دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گزارش خود به ویزیت بیش از ۱۳۰۰ نفر از ابتدای فعالیت این مرکز در مدینه اشاره کرد و مجموعه خدمات ارائه شده به زائران در این مدت را ۴۱۳۰ مورد عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه از ۴ بیمار اعزام شده به بیمارستان‌های مدینه سه بیمار مرخص شدند و بیمار چهارم نیز در آستانه ترخیص و اعزام به مکه است، گفت: در مکه مکرمه هم تاکنون بیش از ۴۶۰ نفر ویزیت شدند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز