خبرگزاری کار ایران

رنجبر مطرح کرد؛

آثار شهدا، با هدف فرهنگ‌سازی پخش شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۱۶۲

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران گفت: آثار شهدا، وصیت نامه‌ها و دستنویس این افراد تهیه و با هدف فرهنگ‌سازی پخش شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران در نشست خبری سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کشور وظیفه تمام مردم ایران است و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران ادامه داد: براساس آمارها دانشگاه آزاد استان تهران ۷۱ شهید دارد که از این تعداد شهید ۶۶ نفر آنها دانشجو هستند و ۱۸ نفر از شهدای این دانشگاه مدافع حرم هستند.

رئیس سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران یادآور شد: در دوران همه‌گیری کرونا ۴ نفر از شهدای سلامت از دانشجویان این دانشگاه بودند. همچنین ۲ نفر از دانشجویان در فتنه سال ۸۸ به شهادت رسیدند. ۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه از جانبازان هستند.

وی افزود: هدف از برگزاری کنگره شهدای سلامت، تجلیل از مقام شهدا است و هر موفقیتی که در کشور به دست آمده به برکت خون شهدا است.

دکتر رنجبر از تشکیل دبیرخانه شهدای دانشگاه آزاد استان تهران خبر داد و گفت: نمایشگاهی نیز بر پا شده است. عکس شهدا در سطح واحدها نصب و تاکنون ۲۰ مستند از زندگی شهدا تهیه و آماده پخش شده است. امیدواریم این کار برای زندگی سایر شهدا نیز تدوین و در سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.

رئیس سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: برنامه‌ ریزی شده است تا آثار شهدا، وصیت نامه‌ها و دستنویس این افراد تهیه و با هدف فرهنگ‌سازی پخش شوند.

در ادامه این مراسم، سید احمد صالحی آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد گفت: این کنگره در راستای الگوسازی و بیان سبک زندگی شهدا برگزار می شود. شهدا و خانواده معظم آنها ثابت کردند که رسیدن به قله‌های سخت، شدنی است.

وی با یادآوری اینکه برگزاری کنگره شهدا باید کسب رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: تهیه کلیپ های شهدا و یادواره های متعددی در این خصوص انجام شده است.

صالحی یادآور شد: یکی از اقدامات دانشگاه آزاد دیدار با خانواده معظم شهدا است؛ به طوری که به صورت شخصی به دیدار خانواده شهید محمد حسین محمد خانی رفته و کارت دعوت برای حضور در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد تقدیم خانواده معظم آن شهید شد.

وی گفت: در دانشگاه آزاد ۴۳۳ نفر شهید شدند که ۱۷۵ نفر از آنها در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. همچنین در دانشگاه آزاد ۱۷۹ نفر جزو شهدای سلامت و امنیت، ۷۹ نفر نیز جزو شهدای مدافع حرم و ۱۸ نفر آنها از استان تهران هستند. آین دانشگاه در سراسر کشور میزبان ۳۳۵ شهید گمنام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز