خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد:

جابه‌جایی جانوران در باغ‌وحش‌ها باید با اجازه کتبی سازمان محیط‌زیست باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۹۱

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به مدیران کل محیط‌زیست استان‌ها دستور داد که نظارت جدی و مستمری بر فعالیت باغ وحش‌ها داشته باشند و هرگونه جابه‌جایی جانوران وحشی در باغ‌وحش‌ها باید با اجازه کتبی سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شود.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به مدیران کل محیط‌زیست استان‌ها دستور داد تا بر فعالیت باغ‌وحش‌ها نظارت جدی و مستمر داشته باشند و هرگونه جابه‌جایی جانوران وحشی در باغ وحش‌ها با اجازه کتبی سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام گیرد. 

وی در این نامه عنوان داشت: با عنایت به حساسیت رسانه‌ای فعالان محیط‌زیست در خصوص عملکرد نامناسب باغ‌های وحش، باغ‌های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات، از آنجایی که نقش معنی‌دار باغ‌های وحش در حفاظت و آموزش محیط‌زیست و شناخت اهمیت حیوانات به عنوان بخشی از تنوع زیستی در پایداری و تعادل زیست‌بوم‌ها و ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات غیر قابل انکار بوده و در صورت‌عدم کارکرد صحیح، اثر معکوس آن بر روی عامه مردم (با تأکید بر کودکان)، غیر قابل جبران است. 

سلاجقه در این نامه با اشاره به اینکه واحدهایی که منفک از اهداف و بیشتر به منظور خرید و فروش گونه احداث شده‌اند، می‌بایست در مدار ساماندهی قرار گیرند، بیان داشت: در صورت‌عدم تمکین این باغ‌های وحش در مدار تعطیلی و حذف قرار خواهند گرفت. 

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم لحاظ کردن فضاهای زیستی مکفی و مناسب و توجه به رفتارشناسی، نیازهای بوم‌شناسی و زیستگاه طبیعی حیوان در هنگام طراحی مرکز بر ایجاد شرایط بهینه نگهداری، مناسب‌سازی محیط برای بروز رفتار طبیعی و مراقبت طبیعی توسط مادر تاکید کرد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این نامه عنوان دارد: خرید، فروش، ورود، صدور، معاوضه، مبادله، دریافت و اهداء هر نوع جانور وحشی توسط باغ‌های وحش، می‌بایست با اجازه «کتبی» سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شود. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سلاجقه در پایان این نامه خاطرنشان کرد: در صورت هر گونه کوتاهی و یاعدم تمکین، برخورد قانونی با واحدهای خاطی از سوی آن اداره کل مورد تأکید است. همچنین در صورت هر گونه کوتاهی در نظارت و یاعدم اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام و یاعدم اقدام به موقع در حوادث، مدیرکل استان راساٌ می‌بایست پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز