خبرگزاری کار ایران

در نوروز امسال صورت گرفت؛

بهره‌مندی بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۸۱۸

رئیس سازمان داوطلبان از بهره مندی یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر از خدمات و برنامه‌های این سازمان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر-سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی‌گفت: سازمان داوطلبان با ۷ عنوان برنامه، طرح و پویش شامل مروجین سلامت، هلال رحمت و سفره‌های مهربانی، نیابت، پایش سلامت، داوطلب یار امداد و نجات، بشردوستی و مرهم برای زائر، نقش خود را در طرح خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ به خوبی ایفا کرد.

سلیمی افزود: در قالب پویش نوروزی و رمضانی"هلال رحمت"، ۱۲۸ هزار بسته معیشتی با هدف تأمین بخشی از اقلام و مواد غذایی مورد نیاز خانوارهای کم برخوردار، با مشارکت مردم،خیرین، داوطلبان و حامیان جمعیت هلال احمر تهیه و در میان  جامعه هدف از پیش شناسایی شده توزیع گردید.

وی از برپایی ۵ هزار و ۱۷۲ سفره افطاری در مناطق و محلات کمتر برخوردار شهری و روستایی و طبخ و توزیع غذای گرم بین روزه داران در قالب طرح سفره‌های مهربانی خبر داد و گفت: ۴۶۳هزار نفر از طرح سفره‌های مهربانی بهره مند و در مجموع تعداد ۶۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر در آمار خدمت گیرندگان پویش ملی هلال رحمت سال جدید ثبت شدند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اجرای طرح نیابت به عنوان یکی از طرح های ثابت و اثرگذار این سازمان در تمام طول سال به ویژه در مناسبت های نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در قالب این طرح داوطلبان علاقمند با مراجعه به سرای سالمندان یا منازل افراد، به سالمندان نیازمند و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و یا خانواده‌های معظم شهدا به نیابت از فرزند نداشته شان خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی ارائه می نمایند. در همین راستا، ۱۸ هزار و ۵۵۱ سالمند در سراسر کشور مشمول خدمات طرح نیابت سازمان داوطلبان در نوروز ۱۴۰۳ شدند.

سلیمی در ادامه به طرح مروجین سلامت پرداخت که همزمان با چهارشنبه آخر سال و با هدف کاهش مخاطرات و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از بازی با مواد محترقه اجرا می‌شود. وی گفت: امسال در طرح مروجین سلامت ۴۷ هزار و ۳۰۳ بسته فرهنگی و ۱۰۹ هزار و ۲۷۰ بروشور آموزشی بین جامعه هدف توزیع شد.

وی برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت و ارائه خدمات غربالگری عمومی‌به مراجعین و مسافرین را از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ معرفی کرد و افزود: ۲۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر از خدمات رایگان این طرح سلامت محور مانند تست قند خون و فشار خون و نوار قلب پرتابل استفاده کردند.

رئیس سازمان داوطلبان مشارکت حضوری و آنکال پزشکان در طرح داوطلب یار امداد و نجات را از دیگر خدمات سلامت محور این سازمان در طرح نوروزی امسال دانست و یادآور شد: در طول نوروز، ۲ هزار و ۵۱۹ پزشک داوطلب پاسخگوی سوالات و یا درخواست های مشاوره پزشکی ۹ هزار و ۵۸۴ نفر تماس گیرنده و یا مراجعین حضوری بودند.

سلیمی ادامه داد: پویش "مرهم برای زائر" با هدف جمع‌آوری داروهای اهدایی شرکت ها و یا داروهای مازاد خانگی برای استفاده در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و دیگر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سال جدید، پویش "بشردوستی" با هدف کمک به مردم مظلوم غزه و پویش "همدلی و مهربانی" با هدف کمک به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، عناوین پویش ها و فراخوان‌های سازمان داوطلبان در نوروز ۱۴۰۳ بود.

وی ارزش کل اقلام دارویی جمع آوری شده در پویش مرهم برای زائر را ۱۱ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال، ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی داوطلبانه و مردمی در پویش بشردوستی را ۱۰۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال و وجوه نقدی این پویش را ۲۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان در پایان سخنان خود از مشارکت ۵۱ هزار و ۸۲۵ نفر داوطلب در برگزاری و اجرای مطلوب طرح ها، پویش ها و برنامه‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۳ قدردانی و تعداد کل بهره مندان از خدمات حوزه داوطلبان در طول طرح نوروزی جمعیت هلال احمر را یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز