خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا:

مجوز جابه‌جایی درخت تا ۱۵ اسفند قابلیت اجرا دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۳۹

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: اگر مجوز جابه‌جایی درخت در کمیسیون ماده هفت صادر شود تا ۱۵ اسفند قابلیت اجرا دارد. اگر این اقدام پس از مدت یادشده انجام شود، منجر به آسیب به درختان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی عباسی در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اگر مجوز جابه‌جایی درخت در کمیسیون ماده هفت صادر شود تا ۱۵ اسفند قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: اگر این اقدام پس از مدت یاد شده انجام شود، منجر به آسیب به درختان خواهد شد. وقتی تقاضایی برای جابه‌جایی درخت مطرح می‌شود، چند موضوع را در نظر می‌گیریم که آیا می‌توان بدون جابه‌جایی و یا با کمترین جابه‌جایی، پروژه را اجرایی کرد یا خیر؟

وی افزود: به محیط بن درختان و ارزش پروژه‌ها توجه می شود و اگر در تضاد باهم باشند، قطعا اجازه اجرای آن را نمی‌دهیم. به احتمال زیاد در اجازه جابه‌جایی‌ها، کمترین خطا را خواهیم داشت، اما از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها درخواست می‌کنیم تیمی را موظف کنند که نظارت کافی را داشته باشند که البته این نظارت وجود دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، عباسی با بیان این که رفتار ما تابع نگرش ما است، یادآور شد: اگر درخت را موجودی ضایع در شهر بدانیم، رفتاری مبتنی بر آن خواهیم داشت و اگر یک سرمایه و میراث طبیعی و الزام و تکلیف شرعی و قانونی ببینیم، حفظ آن تکلیف حقوقی به شمار می‌رود. اگر دیدیم رفتار غلطی اتفاق می‌افتد، به رفتار نپردازیم بلکه باید نگرش را درست کنیم و آن فرد احتیاج به مساعدت و ارتقای ذهنی دارد. باید نگرش‌ها تغییر کند تا درختان شهر نیز حفظ شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز