خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراجا خبر داد:

کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت در نوروز ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۴۴

سخنگوی فراجا با بیان این که در طرح نوروزی امسال، بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ سارق دستگیر شدند، گفت: در ایام نوروز امسال میزان وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا در یک مصاحبه تلویزیونی تشریح دستاوردهای پلیس کشور در طرح نوروزی ۱۴۰۳ اظهار داشت: پلیس در اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، با به‌کارگیری بیش از ۲۰ هزار گشت انتظامی خودرویی، موتوری و پیاده و همچنین استقرار ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیسی در کنار مردم بود. 

وی با بیان این که در این مدت زمان، بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ سارق دستگیر شدند، ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است. 

سخنگوی فراجا همچنین کاهش و کنترل سرقت را از اقدامات ویژه پلیس در این ایام برشمرد و گفت: در ایام نوروز امسال بیشترین کاهش‌ها در حوزه سرقت، مربوط به کاهش حدود ۳۳ درصدی سرقت از منزل و کاهش ۲۲ درصدی سرقت از اتومبیل‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. 

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: در این مدت، میزان کشف خودروهای سرقتی با افزایش ۱۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته، جزو بهترین عملکرد پلیس در حوزه کشفیات بوده است. 

وی افزود: امسال با توجه به افزایش ترددهای جاده‌ای و ثبت بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در زمان اجرای طرح نوروزی، پلیس راهور با استقرار ۲۶ هزار نیرو در سراسر کشور تلاش کرد که خدمات ارزنده‌ای را به مسافران نوروزی ارائه دهد. 

سخنگوی فراجا با اشاره به جان باختن تعداد قابل توجهی از هموطنان در سوانح و تصادفات جاده‌ای امسال، افزود: تا این لحظه تعداد جان‌باختگان در صحنه تصادف، حدود ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. 

منتظرالمهدی در پایان با بیان این که در ایام نوروز امسال، ۲۷ درصد از کل تصادفات بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اتفاق افتاده است، گفت: علت اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، ناتوانی راننده در کنترل خودرو و خواب آلودگی رانندگان در ۳۰ کیلومتری ورودی به شهرهای مقصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز