خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با ایلنا؛

اجتناب از اتراق کنار مسیل‌ها و رود دره‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۸۵

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیل در سطح شهر تهران از شهروندان درخواست کرد تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها از جمله رودخانه‌های کن، درکه، فرحزاد، دربند، دارآباد جداً خودداری کنند.

«علی نصیری» رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیل در سطح شهر تهران گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از نیمه شب امشب بارش باران آغاز خواهد شد و این بارش‌ها تا پایان فردا در مقاطعی ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه توان بارشی بالایی داشته و احتمال وقوع رگبار شدید و رعد و برق وجود دارد، ادامه داد: شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و غربی شهر بیش از سایر مناطق است از همین رو نگرانی‌هایی نسبت به سیلابی شدن برخی از رود دره‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد و از شهروندان درخواست می‌شود فردا از کوهنوردی و اتراق در کنار رودخانه ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و همچنین اتراق در بستر رودخانه‌ها و حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند، تا انشاءالله از فواید این سامانه بارشی بهره‌مند شده و جبرانی برای کم آبی‌ها شود و نه اینکه به یک گرفتاری و خسارت جانی و مالی تبدیل شود. 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی این بارش‌ها در ارتفاعات ممکن است همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه باشد و علاوه بر اینکه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد با توجه به وزش باد شدید احتمال شکستن و سقوط درختانی که فرسوده هستند نیز وجود دارد همچنین با توجه به اینکه احتمال سقوط سازه‌های ناپایدار، داربست ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، تاورکرین‌ها و سایر سازه‌های موقت و سست وجود دارد توصیه می‌شود شهروندان از حضور در نزدیکی این سازه‌ها پرهیز کنند. 

نصیری درباره تمهیدات مدیریت بحران درباره پیش بینی بارش‌های شدید تصریح کرد: یک برنامه مدون ابلاغ شده است و مطابق آن اقدام می‌شود و هشدارهای لازم داده شده است و تمام سازمان‌هایی که در این زمینه وظیفه قانونی دارند هشدارهای لازم داده شده است و قسمت‌های مختلف مدیریت شهری در آماده باش کامل به سر می‌برند. شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه و به ویژه مناطق شمالی شهر و همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه در آماده باش کامل هستند. هشدارهای لازم نیز در این زمینه ارائه شده است و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها تلاش شده است تا اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود. 

وی با بیان اینکه با توجه به هشدارهای مدیریت بحران استان تهران تردد در جاده‌های استان تهران فردا توصیه نمی‌شود، گفت: لایروبی رودخانه‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده و در بسیاری از مناطق تکمیل شده است. همچنین در مناطقی که احتمال دارد انسداد مسیر وجود داشته باشد علاوه بر پایش تصویری مستمر توسط دوربین‌های شهری، مقرر شده است که با استقرار نگهبان در این مناطق از مسدود شدن کانال‌ها جلوگیری شود تا از وقوع اتفاق مشابهی که در امام زاده داوود و یا در شیراز افتاد پیشگیری شود. 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید براینکه مسئولان شهری با تمام قوا به پایش مناطق پرداخته تا انشالله با هیچ مشکلی مواجه نشویم، گفت: هشدارهای لازم از طریق شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مردمی اطلاع‌رسانی شده است. از مردم تقاضا داریم که فردا از کوهنوردی و اتراق در تفرجگاههای درون و برون شهری و همچنین سفر تا حد امکان بپرهیزند و همچنین در ساعات بارندگی از ترددهای غیرضروری در داخل شهر پرهیز داشته باشند تا انشاءالله این سامانه بارشی عبور کند. 

نصیری با اشاره به نقاطی که از حساسیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیل در سطح شهر تهران از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها از جمله رودخانه‌های کن، درکه، فرحزاد، دربند، دارآباد جداً خودداری فرمایید. از اتراق در فضاهای تفرجگاهی و پارک‌های خطی در اطراف رود دره‌ها و مسیل‌ها از جمله پارک نهج ابلاغه، بوستان جوانمردان، پارک ساحل، پارک جمشیدیه خودداری کنند. همچنین با توجه به اینکه رستوران‌های اطراف روددره‌های شهر تهران از جمله دربند، درکه، فرحزاد خطر بالای سیل را خواهند داشت لذا از مراجعه به این رستوران‌ها در این مدت خودداری شود. در این مدت نیز از امکانات تفریحات آبی روباز در مجموعه‌های تفریحی مانند دریاچه چیتگر، پارک ارم، علی الخصوص قایقرانی در این دریاچه‌ها در زمان بارش خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز