خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آموزش مفاهیم شهروندی به کودکان با حضور شخصیت‌های عروسکی سینمایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۲۵

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توضیحاتی ارائه کرد.

«مهدی امیری» مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های نوروزی این معاونت گفت: برای ایام نوروز ما با توجه به اینکه امسال تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز را داریم چند برنامه مختلف در این زمینه در نظر گرفته‌ایم که رویکرد اصلی ما در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان هستند. 

وی ادامه داد: با توجه به رسیدن به ایام نوروز در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران دوره‌های مختلف آموزشی برای شهروندان برگزار شده است که تا رسیدن به ایام نوروز ادامه دارد. ما ضمن اینکه محصولات مختلف آموزشی را در نظر گرفته‌ایم هم برای نوجوانان روزه اولی و هم برای مسافران نوروزی در حوزه‌های مختلف برخی از نکات اخلاقی و مباحث شرعی را به صورت طرح گرافیکی تهیه کرده و برخی از این طرح‌ها در حال حاضر در شهر نیز اکران شده است. 

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: ضیافت بهاری نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در طرح‌های آموزشی ما مطرح شده است. ضیافت بهاری به موضوع سفر در ماه مبارک رمضان می‌پردازد و توصیه‌هایی را برای شهروندانی که به مسافرت می‌روند و یا مسافرانی که به تهران می‌آیند ارائه می‌کند. همچنین کاروان آموزشی استقبال از بهار را نیز طراحی کرده‌ایم که در روز جمعه ۲۵ اسفندماه در پارک لاله که مجموعه برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران رونمایی می‌شود از این کاروان نیز رونمایی خواهد شد. 

امیری خاطرنشان کرد: این کاروان با حضور عروسک‌های مختلف موضوعات آموزشی را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کنند. همچنین باغ عروسک‌ها از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است که با همکاری بخش کودک و نوجوان حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای نمایش‌های میدانی و انتقال مفاهیم آموزش شهروندی به کودکان با حضور شخصیت‌های عروسکی سینمایی ایران است. 

وی ادامه داد: جشن روزه اولی‌ها از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است که در قالب جشن تکلیف ویژه نوجوانان پسر شهر تهران انشالله در دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. ایستگاههای راز و نیاز نیز ویژه کودکان طراحی شده است که در ایام و لیالی شب‌های قدر در کنار مساجد و هیات‌های بزرگ در هر منطقه راه اندازی خواهد شد که خدمات ویژه‌ای به کودکان ارائه خواهد شد تا اگر خانواده‌ای با کودک وارد مسجد یا هیات می‌شود بتواند از برنامه‌های ایستگاه‌های راز و نیاز استفاده کرده و بهره‌مند شود. 

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به انتشار نشریه قنوت غنچه‌ها گفت: این نشریه امسال به صورت ویژه برای کودکان طراحی شده و موضوعات مختلفی همچون شعر، سرود، بازی، نقاشی و پیام‌های آموزشی در این نشریه آمده است که در پایگاههای مختلفی که ما در نظر گرفته‌ایم ارائه می‌شود همچنین این نشریه در اختیار مدارس نیز قرار گرفته است تا به کودکان ارائه شده و از آن استفاده کنند. 

امیری خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری معاونت اجتماعی فاتب در ۴ ورودی شهر تهران شامل منطقه ۱۵ آقانور، منطقه ۱۹ اتوبان تهران قم، منطقه ۲۱ آزادراه تهران کرج و منطقه ۲۲ آزادراه تهران شمال ایستگاههای آموزشی و خدماتی را در ایام نوروز راه اندازی خواهیم کرد تا هم خدمات آموزشی در این ایستگاه‌ها ارائه می‌شود و همچنین محلی باشد تا رانندگان بتوانند در آنجا ساعتی استراحت کنند. در این ورودی‌ها ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز مستقر خواهد شد و اماکن دیدنی شهر تهران و مقاصد گردشگری شهر تهران را به مسافران نوروزی که وارد شهر تهران می‌شوند را معرفی می‌کنند. همچنین افطاری ساده‌ای تهیه خواهد شد و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز