خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حمایت از کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده در مجتمع‌های شوق زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۰۵۵

وزیر دادگستری گفت: مجتمع های شوق زندگی برای حمایت از کودکان در معرض آسیب و کودکان آسیب دیده و حتی زنان آسیب دیده و زنان در معرض آسیب راه اندازی شده است.

«امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مجتمع‌های شوق زندگی گفت: مجتمع‌های شوق زندگی برای حمایت از کودکان در معرض آسیب و کودکان آسیب دیده و حتی زنان آسیب دیده و زنان در معرض آسیب راه اندازی شده است. 

وی ادامه داد: تمام دستگاههایی که مرتبط با کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی در این حوزه هستند که شامل زنان و کودکان است در این مجتمع‌ها حضور فیزیکی دارند. در واقع مجتمع شوق زندگی یک مرکزی است که در آن نمایندگان همه دستگاههای مرتبط با موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله نماینده پزشکی قانونی، مددکار اجتماعی، نمایندگان نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، نماینده دادگستری و دادستانی نیز در آن حضور دارند. 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها در این مجتمع با همکاری یکدیگر کمک می‌کنند تا افراد بزه دیده و کودکان در معرض آسیب، کودکان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست مورد حمایت‌های لازم قرار بگیرند. 

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این مجتمع‌ها در همه استان‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در حال حاضر این مجتمع‌ها در چندین استان تشکیل شده است اما راه اندازی این مجتمع‌ها در سراسر کشور از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار داشته و اجرایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: مجتمع‌های شوق زندگی مجموعه بسیار مهمی است که نماد و الگویی از همکاری دولت و قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری همچنین گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های شوق زندگی با امکانات و ساختمان بهزیستی محیا می شود و دادستانی‌ها نیز دادیارهای خود را در مجتمع‌های شوق زندگی مستقر کنند. 

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها مجتمع‌های شوق زندگی شروع به کار کرده‌اند اما این موضوع مهم است که باید این مجتمع‌ها در سایر استانها نیز فعالیت خود را آغاز کنند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شکل گیری پلیس اطفال گفت: تشکیل پلیس اطفال در قالب یک لایحه به مجلس ارسال شده است و مجلس باید آن را تصویب کند. قوه قضاییه این لایحه را تدوین و ارائه کرده است و دولت نیز آن را به مجلس ارسال کرده و به دنبال تصویب این لایحه هستیم که متاسفانه در حال حاضر مدت هاست که این لایحه در مجلس مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز